Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Flash Player i Windows 7 & 8.


kalh

Rekommendera Poster

Hej!

Kört fast med Flash Player…

Jag skulle titta på en reklamtrailer… men fick då meddelande att jag behöver Flash Player!

Den brukar det inte vara något problem med och jag brukar se till att jag alltid har den senaste versionen.

Men nu vill den inte vara med… Varför?

Problemet finns hos mig i en PC med Windows 8 Pro, 64 bitars och jag har IE 10,0, 64 bitars…

Samma i en laptop med Windows 7, 64 bitars och IE 10,0, 64 bitars…

Jag ser att Flash finns i 64 bitar…

Jag har hämtat, sparat och installerat, men varje gång säger Flash " installationen misslyckades…".

Provat att installera direkt med samma resultat… "installationen misslyckades…"

Provat att hämta den med Google Chrome, samma här… "installationen misslyckades…."

 

När Flash Player kör installationen…. och kommer till slutet.

Så står det; " Den senaste versionen är redan installerad". Jaha?

Och i Windows 8 skall man se Flash bland Tillägg vad jag förstår?

Jag har letat i Flash felsöknings schema, men inte hittat lösningen…

Hoppas på att någon kan tala om för mig vad jag skall göra.

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-8.html

 

IE 10 öppnar flikarna som 32 bitars om man inte gjort speciella åtgärder, normalt skall således ingen speciell IE64 bits version användas

 

Är det inte så att du försöker installera en speciell 64 bitars version av Flash istället för att låta Adobe välja version för Windows 7 datorn?

"Flashtillägget" i Windows 8:

 

post-57552-0-64686300-1380165556_thumb.png

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LARSAS!

Tack för svar... jag skulle nog inte att tagit med både W7 & W8 i tråden...

För att ta W 8 först, så har jag kollat felsökning och annat... 

Hos Adobe får jag bekräftat att jag har den senaste Flashen installerad vilket OS jag har, vilken IE och hur många bitar.

Sedan har de frågeställningen om man=jag kan se en "film" eller om det är tomt i den vita rutan.... Jag ser inget där det är tomt!

Shockwaven finns bland tilläggen och är aktiverad...

Såg idag, att ingår uppdaterade, per automatik, Windows Update, Flash med en KB2889543... 

Ändå går det inte att titta på reklamtrailern... Det är problem med Flash Player?... 

Jag får leta upp något annat att titta på... Felet är kanske i trailern? 

Vet inte... kan inte.

 

Det var allt det som gäller för Windows 8 och Flash Player...

Flashen är ju på något vis integrerad i W8 och IE 10 om jag förstår rätt och jag själv skall då inte behöva ha koll på nyare versioner, eller?

Installera om Flashen har jag provat och fått svaret att den senaste version redan är installerad.... mysko...?

 

Flash Player i Windows 7, då gäller det en annan dator och den får vila lite...

  

Ha nu en bra dag!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Adobe får jag bekräftat att jag har den senaste Flashen installerad vilket OS jag har, vilken IE och hur många bitar.Sedan har de frågeställningen om man=jag kan se en "film" eller om det är tomt i den vita rutan.... Jag ser inget där det är tomt!

Filmen är inte så spännande: det är bara en röd boll som rullar fram och tillbaka från vänster till höger och tvärtom. Funkar för mig i Win7 i både Firefox och IE så det är konstigt att det inte funkar för dig i Windows 7.

Ändå går det inte att titta på reklamtrailern... Det är problem med Flash Player?... Felet är kanske i trailern?

Du får gärna ge adressen till trailern så andra kan kontrollera om de kan se den i sina Windows 8 och Windows 7.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 

Ändå går det inte att titta på reklamtrailern... Det är problem med Flash Player?... 

Jag får leta upp något annat att titta på... Felet är kanske i trailern? 

Vet inte... kan inte.

SVT play är ju lämpligt att testa med. Försök spela upp ett program. Det är garanterat Flash. Trailern är kanske inte ens gjord i Flash.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta W 8 först, så har jag kollat felsökning och annat... 

Hos Adobe får jag bekräftat att jag har den senaste Flashen installerad vilket OS jag har, vilken IE och hur många bitar.

Sedan har de frågeställningen om man=jag kan se en "film" eller om det är tomt i den vita rutan.... Jag ser inget där det är tomt!

Shockwaven finns bland tilläggen och är aktiverad...

Såg idag, att ingår uppdaterade, per automatik, Windows Update, Flash med en KB2889543... 

Ändå går det inte att titta på reklamtrailern... Det är problem med Flash Player?... 

Jag får leta upp något annat att titta på... Felet är kanske i trailern? 

Vet inte... kan inte.

 

Det var allt det som gäller för Windows 8 och Flash Player...

Flashen är ju på något vis integrerad i W8 och IE 10 om jag förstår rätt och jag själv skall då inte behöva ha koll på nyare versioner, eller?

Installera om Flashen har jag provat och fått svaret att den senaste version redan är installerad.... mysko...?

När det gäller Windows 8 finns Internet Explorer i två varianter, dels den på startskärmen (den med alla fyrkantiga appar) och dels den som man startar från skrivbordet. I den förstnämnda är Flash "inbyggd" och uppdateras automatiskt medan skrivbordsvarianten fungerar precis som Internet Explorer i tidigare Windows, dvs man installerar och hanterar tillägg själv. Har du prövat med båda varianterna av Internet Explorer?

 

Notering: Enligt inlägg nedan är just Flash förinstallerad även i skrivbordsvarianten av IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller Windows 8 finns Internet Explorer i två varianter, dels den på startskärmen (den med alla fyrkantiga appar) och dels den som man startar från skrivbordet. I den förstnämnda är Flash "inbyggd" och uppdateras automatiskt medan skrivbordsvarianten fungerar precis som Internet Explorer i tidigare Windows, dvs man installerar och hanterar tillägg själv. Har du prövat med båda varianterna av Internet Explorer?

Här hamnar man om man försöker hämta Flash hos Adobe med en Windows 8 dator (Skrivbord)

 

 

post-57552-0-43173100-1380204457_thumb.png

 

 

Båda är embedded ,distribueras av MS KB2889543 är den senaste

Adobe lyckades få in ordet modern en gång för mycket!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Tack för alla goda råd. Nu får jag studera detta.

Som vanligt är det skillnad på olika... helt nytt för mig om IE som app resp. på skrivbordet.

Tack för det Cecilia!

Jag skall se om trailern ligger kvar... idag hade den bytt plats, men kanske finns kvar...

om så är fallet så skall lägga in länken nästa gång.

 

God helg!

kalh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har fått igång Flash Player i Windows 7… :thumbsup:

Men tyvärr visas inte videon på Sony-upplevelser…

Så här står det:

”Tyvärr har det uppstått ett problem vid uppspelning av den här videon.

Du kanske måste installera Flash Player.". :thumbsdown:

Nu är videon flyttad till den här webbsidan, men problemet är detsamma…

http://www.sony.no/hub/smartobjektiv?cpint=homeD

När man vill titta på Sony-upplevelser och ”Var smart fotografering för smartphone-åldern.

Klicka där och välj ”Spill av video” .

Nu senare i kväll så finns den på  http://www.sony.se/hub/smartlens?cpint=homeA 

Men den funkar inte där heller… inte hos mig i alla fall.

Undrar om inte problemet är hos Sony? :unsure:  

Andra trailer visas i YouTube…

Ha gôtt!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har fått igång Flash Player i Windows 7… :thumbsup:Men tyvärr visas inte videon på Sony-upplevelser…Så här står det:”Tyvärr har det uppstått ett problem vid uppspelning av den här videon. Du kanske måste installera Flash Player.". :thumbsdown:

Nu är videon flyttad till den här webbsidan, men problemet är detsamma…

http://www.sony.no/hub/smartobjektiv?cpint=homeD När man vill titta på Sony-upplevelser och ”Var smart fotografering för smartphone-åldern”

Klicka där och välj ”Spill av video” .

Om du menar att "Spill av video" inte heller fungerar i Windows 7 så stämmer inte det vad min dator beträffar. Utmärkta bilder och utmärkt ljud i Firefox med VLC Media player för uppspelning i båda länkarna. Felet finns alltså inte hos Sony.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu har fått igång Flash Player i Windows 7… :thumbsup:

Men tyvärr visas inte videon på Sony-upplevelser…

Så här står det:

”Tyvärr har det uppstått ett problem vid uppspelning av den här videon.

Du kanske måste installera Flash Player.". :thumbsdown:

 

 

 

Det händer samma sak hos mig, texten dyker upp i överkant i stället för startpilen, med Internet Explorer 9 på en Vista dator ,en Win 7 dator med IE10 och en Win 8 dator både desk och modern. Alla är uppdaterade till senaste Flash. Crom och Firefox fungerar utan problem på datorerna.

 

Lustigt nog så fungerar trailern på en annan Win 8 dator med Internet Explorer i både desk och modern.

 

Jag kan i vilket fall konstatera att det är något skumt med trailern troligen Webbspelaren VideoJS Flash Component v3.0 som Sony använder för den här trailern.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt LARSAS. Uppspelningarna i Internet Explorer fungerar inte för mig heller (Windows 7, Windows Media Player): 1. Beklager. Det oppstod et problem under avspillingen av denne videoen. Det kan være at du må installere Flash Player. 2. Tyvärr har det uppstått ett problem vid uppspelning av den här videon. Du kanske måste installera Flash Player.

 

Men annat går att spela upp i Internet Explorer, som t.ex. det här klippet:

http://www.dailymotion.com/video/xsy5v2_cet-ete-c-est-la-folie-de-la-gym-suedoise_news

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla!

Det har blivit ett helt nystan av trådar, verkar ha också ha trasslat ihop sig lite nu…

 

Idag den 28/9 och Windows 8 Pro.

Windows 8 och IE 10 skrivbordsversion, se bilaga… post-17391-0-53087000-1380395537_thumb.jpg Videon visas inte!

Inte heller med IE 10 med APP-versionen, ser ut så här hos mig, Se bilaga.post-17391-0-65512800-1380395590_thumb.jpg Och så här ser det ut när videon inte visas i APP-versionen, se bilaga.. post-17391-0-98804200-1380395932_thumb.jpg

 

Men SVT Play fungerar i båda IE versionerna, såväl i APP som i skrivbordsversion..!

I Google Chrome går det inte att titta på videon heller...  Bilden finns bara med  en överkorsad kvadrat i övre högra hörnet.

 

Nu försöker jag lösa detta på egen hand!

Och videon har jag som skrivet är sett...

Tack för era inlägg!

 

Fortsatt trevlig helg!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Jag hade den 28 september markerat denna tråd som "Löst".

Nu gör jag det en gång till...

Då kallas det "Bästa svar"....?

kalh  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Men har ditt problem verkligen blivit löst?

Det är ju meningen att det inlägg som innehåller lösningen ska markeras, för att någon annan som har samma problem lätt ska hitta det inlägg som innehåller lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia och m.fl… :thumbsup:

Jag skrev i inlägg 11 ”Nu har fått igång Flash Player i Windows 7”, d.v.s. jag.

Sedan tyckte jag att tråden blev en konversation mellan LARSAS och mbgtmari.

Och LARSAS riktar i inlägg 10 en uppmaning till dig Cecilia att redigera inlägg 6. Om jag nu inte fattat fel?

Lösa problemet i Windows 8… Ja Svt Play fungerar…

Då tyckte jag att; ”Nu försöker jag lösa detta på egen hand!” Och markerade tråden som löst.

Bifogar en märklig bild på Flash i Windows 8… post-17391-0-40744800-1380651827_thumb.jpg

Där visas att jag har version 11.8.800.175.

Där under står det:” Find the latest Flash Player version available for your operating system.” Och I kolumnen anges version 11.8.800.168 för Windows 8.

Man ser också att 11.8.800.175 hör till Windows 7, m.fl…   

Nu lägger in lite om det jag fann när det gäller Windows 7 och Flash Player…

För Windows 7.

På länken nedan kan du kontrollera Adobe Flash Player…

Skickar med lite text som är översatt av Bing till svenska… Mer att läsa finns om du tittar på länken.

Flash Player Help / Flash Player | Windows 7 | Internet Explorer 64 bitars

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-64-bit-operating.html

Dessa instruktioner är för Windows.

Flash Player information

Om Flash Player inte är installerat, visas ett felmeddelande.

Problem

Du har problem med att installera Flash Player i 64-bitars Internet Explorer på Windows 7.

Lösningar

Du kan installera Flash Player 11 på 64-bitars Internet Explorer på Windows 7.

För mer information, se Installation problem | Flash Player | Windows.

1. Kontrollera om du har 64-bitars Windows

2. Kontrollera om du har 64-bitars Internet Explorer

3. Installera Flash Player i 64-bitars Internet Explorer

Kontrollera om du har 64-bitars Windows… se vidare på länken.

Jag klipper av här och nu…

Ha de bra! 

Redigerar genom att "Markera löst".

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kanske installerat Flash Player i Windows 8 genom att ladda ned den själv medan det som anges för Windows 8 är det som har kommit via Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia och m.fl… :thumbsup:

Jag skrev i inlägg 11 ”Nu har fått igång Flash Player i Windows 7”, d.v.s. jag.

Sedan tyckte jag att tråden blev en konversation mellan LARSAS och mbgtmari.

Och LARSAS riktar i inlägg 10 en uppmaning till dig Cecilia att redigera inlägg 6. Om jag nu inte fattat fel?

 

    Tråkigt om jag virrat till det för dej..

Jag berättar att jag också har datorer som trailern inte fungerar på med Internet Explorer och Mbgtmari  berättar dels att den fungerar i Firefox och återkommer sen med att den inte fungerar

med Internet Explorer Att kalla det för en konversation (överhuvudet på dig) är löjligt.

 

Det Cecilia skrev i I inlägg 6 är felaktigt och hon hade inte gjort klart att så var fallet ,åtminstone inte för dej  .Mitt påpekande negligerade du!

 

  Tänker inte besvära dej mer i denna tråd .Dessutom är trailern usel och knappast värd någon ansträngning!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...