Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Media Center i Windows 7


Akkis

Rekommendera Poster

Hej!

Kör sedan länge WMC i Windows 7P 64 bit utan egentliga problem. Därtill Xbox360 som Extender för att kunna titta på TV,Film, Mina bilder mm på min plasmaTV. Funkat ändra fram till nu då jag möblerat om och ominstallerat McAfee. Ser jag tex på TV stängs uppkopplingen till PCn av efter någon minut även om McAfee brandvägg är avstängd. Väldigt irriterande. Inte heller kan jag ominstallera Extendern, får inte upp några siffror på TV för konfigurering.

Jag begriper inte vad som hänt. Får ett felmeddelande på TV-skärmen att ett program på PCn avslutat kopplingen till mediacenter....men vilket och varför?

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det tydligen har varit någon ändring av McAfee kan du ju pröva med att avinstallera det programmet.

Hej Cecilia,

som vi misstänkte hjälpte det att avinstallera McAfee. Jag hade några inställningar i den tidigare versionen av det programmet som jag tappat. Några portar måste öppnas enligt Xbox, skall försöka göra detta nu efter att jag återinstallerat McAfee.

Med vänlig hälsning

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Åke!

 

Vad bra att du har hittat anledningen. Du bör kunna få hjälp med hur man öppnar portar av McAfees support tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Åke!

 

Vad bra att du har hittat anledningen. Du bör kunna få hjälp med hur man öppnar portar av McAfees support tycker jag.

Hej igen,

tyvärr går jag bet där. Talat med McAfee support men dom är förhindrade att gå in på Xbox supportsidor och se vilka portar som skall öppnas...gjort det på egen hand men det har inte hjälp. Att stänga av brandväggen hjälper inte heller, endast att helt avinstallera McAfee. Försökt på olika forum för att försöka vilket program som stänger av uppkopplingen efter c:a 3-5 minuter, WMC gör efter ett par minuter automatiskt en reconnect och efter ytterligare 3-5 minuter nedkoppling...och så där håller det på. Sjukt irriterande. Xbox supporten är obefintlig, endast chat idag och dom vet absolut ingenting.

 

Jag ger nog upp, avinstallerar McAfee och försöker med annat virusskydd/brandvägg - några tips? Funkar Microsoft Essentials OK tycker du?

/Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Microsoft Security Essentials får inte särskilt bra testresultat. De gratis antivirusprogrammen Avast, AVG, Avira och Ad-Aware får normalt bättre testresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...