Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gmail mappar


adde34

Rekommendera Poster

Har lite problem med Gmail. Skapade mappar och när jag flyttar mail till mapparna så blir de klar i inkorgen. När jag tar bort mail från inkorgen försvinner de från mappar också. Hur får jag behålla / spara mail i nya mappen och ta bort de från inkorgen utan att de försvinner från mappen
Hur fixar jag till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! öppna mailet Du fått, och vill arkivera. När Du öppnat mailet får Du upp en menyrad. Där finns en liten "fyrkant" . Klicka på den och Du får upp fler alternativ var Du vill spara Dina mail.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt Cecilia, det är etiketter men ändå när jag flyttar mailet till en annan etikett så blir den kvar i inkorgen. Om jag raderar samma mail i inkorgen då raderas den från etiketten också. Jag vill spara några mail och radera inkorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är etiketter finns varje mejl bara i en upplaga. Att sätta en etikett på ett mejl innebär inte att den flyttas, den ser bara annorlunda ut, det är som att sätta en etikett på en pärm, det finns fortfarande bara en pärm och den står kvar på samma ställe i bokhyllan. Däremot att välja Arkivera innebär att mejlet förlorar etiketten Inkorg och inte längre syns när du väljer att se mejl med etiketten Inkorg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...