Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslut mobilen till datorn


KalleUndrare

Rekommendera Poster

Hej

 

Har fått problem med att ansluta min mobil till min dator.

 

Genom att gå in på "mina filer" i mobilen och kolla så kan jag se att alla bilder och filmfiler finns som jag vill föra över till min dator. Det går också

bra att se på dem i mobilens display,

 

När jag kopplar upp mobilen via USB kabel och sedan startar mobilen så får jag i min gamla dator ett felmeddelande från "removable Disk: (E)" som

lyder.

 

Pleace insert a disk into drive E:.

 

Har provat i min nya dator som har Windows 8. Där blir inte "removable disk inte synlig alls. Det bara klingar till i ljudet och virusundersökes automatiskt.

 

Nu hör det till saken att när jag sist använde mig av ovanstående så hade jag ett Telia kontantkort i mobilen. Har sedan bytt till ett Comviq kontantkort.

Fast så enkelt eller om man vill ILLA kan det väl inte vara?

 

Tacksam för tips om ovan problem

 

Med vänlig hälsning

KalleUndrare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har fått problem med att ansluta min mobil till min dator.

 

Genom att gå in på "mina filer" i mobilen och kolla så kan jag se att alla bilder och filmfiler finns som jag vill föra över till min dator. Det går också

bra att se på dem i mobilens display,

 

När jag kopplar upp mobilen via USB kabel och sedan startar mobilen så får jag i min gamla dator ett felmeddelande från "removable Disk: (E)" som

lyder.

 

Pleace insert a disk into drive E:.

 

Har provat i min nya dator som har Windows 8. Där blir inte "removable disk inte synlig alls. Det bara klingar till i ljudet och virusundersökes automatiskt.

 

Nu hör det till saken att när jag sist använde mig av ovanstående så hade jag ett Telia kontantkort i mobilen. Har sedan bytt till ett Comviq kontantkort.

Fast så enkelt eller om man vill ILLA kan det väl inte vara?

 

Tacksam för tips om ovan problem

 

Med vänlig hälsning

KalleUndrare

 

Hej. Vad är det fabrikat på mobilen? Själv inhandlade jag en mobil av märket Samsung Galaxy för ca 1 år sedan och när jag kopplade mobilen till datorn med USB-kabeln för att föra över bilder till datorn så gick inte detta. Laddade ner manualen till mobilen från samsungs hemsida och där stod det att det krävdes programmet Samsung Kies för att det skulle fungera. Laddade ned Samsung Kies från deras hemsida och sedan kopplade jag mobilen till datorn med USB-kabeln och Heureka, drivrutiner installerades och jag kunna föra över bilderna till datorn och även en massa annat tack vare Kies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Vad är det fabrikat på mobilen? Själv inhandlade jag en mobil av märket Samsung Galaxy för ca 1 år sedan och när jag kopplade mobilen till datorn med USB-kabeln för att föra över bilder till datorn så gick inte detta. Laddade ner manualen till mobilen från samsungs hemsida och där stod det att det krävdes programmet Samsung Kies för att det skulle fungera. Laddade ned Samsung Kies från deras hemsida och sedan kopplade jag mobilen till datorn med USB-kabeln och Heureka, drivrutiner installerades och jag kunna föra över bilderna till datorn och även en massa annat tack vare Kies.

 

Tack för tipset.

 

Min telefon är en GALAXY av lite äldre modell.

Laddade hem Samsung Kies och efter en del uppdateringar så kunde jag få kontakt med min mobiltelefon.

 

Jag har ett annat problem. Är väl inte på rätt forum fast ställer frågan ändå.

 

Min nya dator är fabriksinställd med Windows 8 och jag hade problem med att få Outlook Express att fungera.

Efter en del bestyr så fick jag ett Outlook som väl tillhör Windows 8 att fungera så långt så att jag kan skicka e-post, verkar det som, fast det fungerar inte med inkorgen.

För att kunna läsa e-post som sänts till mig så måste jag kolla på webbmailen.

 

Någon som har något förslag om detta?

 

MVH

Kalle Undrare

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle!

 

Det är bäst att ställa frågor om något helt annat i en ny tråd. Detta för att en placering i rätt avdelning ökar chansen att de som har rätt kunskaper ser den.

//eforum.idg.se/forum/105-epostprogram/

 

Hälsningar

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

 

Jag har en Samsung Galaxy S3 och använder Kies, Min dator kör Win7Pro. Har ett problem som verkar olösbart av någon anledning.

Varje gång jag dockar telefonen mot datorn strular usb drivrutinen. Kies hittar min telefon eftersom jag kan se namnet i rutan uppe till vänster men dockningen bara loopar och inget händer.

Så jag trycker på knappen "felsök anslutningsfel" - tar bort kabeln mm precis som det står i anvisningen.

Efter några minuter är det klart, dockar telefonen och det fungerar.

Nästa gång (alltid) är det samma strul igen.

Har även en S2:a som brukar strula lika mycket, så det måste vara ett fel i datorn antar jag.

Datorn är bara ett par år gammal med ssd, USB2 och 3. Har provat i båda varianter med samma resultat.
 

Någon som vet hur man "låser fast" drivrutinen som antagligen inte trivs på min dator?

 

Tacksam för förslag

Lurver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...