Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win 7 svarar inte


Zero:D

Rekommendera Poster

Hej jag fick en uppdatering på min samsung rv510 dator och efter den var datorn jätte seg så ja testa starta om den.

Men då vill den nu bara felåterställa men det funkar inte att göra det och startar ja Windows normalt får ja blue screen.

Har testar öppna recovery men det svara inte häller.

Snälla kan någon hjälpa mig med detta.

 

Skriver på mobilen så blir jobbigt för mig att skriva förlåt för kanske dålig svenska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Startar datorn i felsäkert läge så att du kan göra en systemåterställning där?

 

Starta datorn i felsäkert läge genom att trycka F8 upprepade gånger under uppstarten och välja felsäkert läge i menyn som kommer upp. Om vanligt felsäkert läge inte fungerar pröva med felsäkert läge med kommandotolk.

 

Systemåterställning:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

 

Resp. i kommandotolken, kommandot:

rstrui

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt men när ja trycker f8 händer det ingenting.

Men kan man använda en win 7 reparationsdisk och få det fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat upp skivan.

Det är samsungs recovery disk och ja har testat den å den står bara och laddar

 

Har också hittat en sida som heter www.windowsreinstall.com och den programvaran ser ut som den där sidan du länka.

Tror du att det funkar med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en skiva för ominstallation av Windows alltså (återställning till leveransskick). Är det vad du vill göra?

 

Har du ändrat i BIOS så att BIOS försöker starta från skivan i stället för från hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en sån skiva och ja har testat den men när efter ja har valt tangenbordslayoyt så typ slutar processorn och disk läsaren att jobba känns det som.

 

Nej jag har inte ändrar i Bios vet inte riktigt hur man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en sån skiva och ja har testat den men när efter ja har valt tangenbordslayoyt så typ slutar processorn och disk läsaren att jobba känns det som.

I så fall har ju BIOS startat installationsprogrammet. Överhettning av någon komponent kan orsaka att datorn slutar att fungera, hänger sig, fryser (om det är det du menar).

 

Kan det vara antivirus sim gör att datorn slutar jobba?

Ett program som är installerat i Windows kan inte påverka hur installationsprogrammet beter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överhettningen kan ju vara orsaken till dina problem i Windows 7 också. Du kan ju se om det står något i manualen (bör ju gå att ladda eftersom Larsas hittade en) om att ta bort damm. //eforum.idg.se/topic/335021-ta-bort-damm-i-en-stationar-dator/ tar upp hur man tar bort damm från en stationär dator och ger väl lite kunskap även när det gäller en bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mtsstänker att det är något fel på hårddisken.Kan förklara trögheten efter uppdateringen och oåtkomligheten efter omstarten.

 

Disken kan kontrolleras genom program som hämtas hos disktillverkaren och bränns på CD.Man startar från CDn.

Kan man ej ta reda på vilken tillverkaren är så brukar den från Hitachi fungera.

 

 

Kontrollera först i BIOS att det inte finns några diagnosverktyg,ibland finns verktyg för kontroll av disk och minnen. Jag hittade dock inget i manualen för en version av din dator.

RV510 är ingen fullständig beteckning.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...