Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggning(ar)


redeemer

Rekommendera Poster

Ver. Windows 8 Pro

 

Har ett problem eller om det är en inställning som gör att det blir såhär, vet ej vad. Väldigt störande.

 

Jag har på datorn rätt ofta och minst 2 gånger numera varje dag måste jag "logga in" och fylla i lösenordet, bara lösenordet. Får notifieringen från Åtgärdscenter knappen, klickar och kommer till Datorinställningar>Användare och där får fylla i lösen i rutan.

 

Jag har försökt att googla på om detta men hittar absolut inget svar och lösning om detta, provat många möjliga söktermer. Till starten när man kommer in på Windows så fyller jag inte i något lösenord, för att "spara" tid, så den kommer ju direkt till Metro.

,

Måste man fylla i lösenord i starten för att slippa det här eller kan man få sånt här iallafall? För det har hänt att vid start att den ibland inte hittar min profil och måste då fylla i lösenordet för att komma vidare och ändå sen ändå måste fylla i och logga in om och om igen. Väldigt störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inloggning med ett lokalt konto eller med ett Microsoft-konto (e-postadress)?

 

Har du prövat hur det fungerar om du loggar in med lösenord från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett Microsoft-konto är ju kopplat till servrar på internet, t ex för e-post, och det är ju inte tänkt att någon ska kunna komma åt din e-post, dina SkyDrive-filer mm utan att behöva ange ett lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...