Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pin-kontaktar på Acer moderkort?


Guldstrand

Rekommendera Poster

Försöker att hjälpa en bekant med att flytta över hans moderkort och allt annat till ett nytt chassi.

Det mesta är redan klart, enda problemet är att ansluta kablarna från det nya chassit.

 

Pin-kontakterna är inte märkta, och jag är osäker på var HDD Led, Power switch och Reset switch ska sitta på moderkortet.

 

Moderkortet är ett Acer D1F-AD, och satt tidigare i ett chassi från Packard Bell (iMedia A2533 NC).

 

Är verkligen tacksam för all hjälp.

post-52773-0-95631600-1376231756_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog säga att trial and error är en fungerande väg även om en guide vore trevligt.

 

Vad jag vet finns det ingen fara i att sätta i kontakterna på fel plats eller felvända.

 

Försök först att hitta av/på knappen och reset. Därefter HDD led och vad med du kan önska. Det ska nog gå vägen utan några större problem.

 

Som alltid man när man plockar isär något, inte alls fel att ta bild med kamera på varje steg :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök först att hitta av/på knappen och reset. Därefter HDD led och vad med du kan önska. Det ska nog gå vägen utan några större problem.

 

Som alltid man när man plockar isär något, inte alls fel att ta bild med kamera på varje steg :-)

Hej på dig...

 

Ja, jag tänkte inte alls på att ta bilder innan jag ryckte ur alla kablar.

Men jag har aldrig varit med om tidigare att pin-kontakterna på moderkortet inte var märkta. :(

 

Har lyckats att få HDD Led att lysa, samt att chassi-fläkten snurrar.

Men har fortfarande problem med reset -och power-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kolla denna länk. Borde kunna vara till hjälp.

/ Jari

Hade redan hittat och läst kommentarerna på den länken.

Tyvärr ingen konkret hjälp där. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova så här. Från höger, nedre raden, speaker kontakten. Det är väl en 4-kontakt? Från höger, övre raden, pin 1 och 2, Reset kontakten. Pin 4 och 5 Power kontakten. Jord måste vara åt rätt håll, så prova alla i 2 riktningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...