Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Route 66 GPS


xtrust

Rekommendera Poster

Hallon!

 

Jag har en Route 66 mini regonal med tillhörande DVD skiva där man ska kunna installera mjukvaran i den, men det går inte att installera så att det fungerar..

 

Jag gör så här:

Stoppar in skivan, kör browse.exe (startas automatiskt) och installationen fungerar tills att den påstår att SD-kortet är skrivskyddat vilket det så klart inte är (har provat med piggen uppe och nere).

Har även varit inne på www.66.com och tagit hem senaste kartorna till den (ROUTE66_Maps_WM_9.1.9008.31762.exe) samt (GPSUpdater.exe) samt (M8_MiniMaxi_Update_8.0.8703.25352.exe) i ett försök att någon av dom ska fungera så jag får in programmet i den.

 

Har gjort EXAKT som alla 3 program säger att jag ska göra utan att det fungerar.. Har dessutom fått mail av 66.com där det står i en av dom " For the Mini/Maxi Regional device select and open the "MemoryImage" folder. Copy the content of the "MemoryImage" folder (“Route66", “Data”, “Device”) from the Mini/Maxi CD/DVD to the root of the memory card." vilket jag med gjort men då fungerar inte det heller. Jag har googlat och tydligen fattas det en fil för att den ska köra igång, men hittar inte den.

 

någon som har något förslag eller hjälp?

 

Mvh Bjarne

 

Tillägg:

när jag ska installera via Route 66 sync ska man välja tillverkare och modell, vilken ska man välja där?

Väljer man rätt kanske det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du installerar alltså en mjukvara i Windows och den ska skriva något till SD-kortet?

Var sitter SD-kortet i det läget - i en kortläsare i datorn eller i enheten ansluten med kabel?

 

Kan du med Utforskaren kopiera någon fil till det kortet, utan felmeddelanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du installerar alltså en mjukvara i Windows och den ska skriva något till SD-kortet?

Var sitter SD-kortet i det läget - i en kortläsare i datorn eller i enheten ansluten med kabel?

 

Kan du med Utforskaren kopiera någon fil till det kortet, utan felmeddelanden?

 

Jag använder det program som är med på DVD-skivan i första hand. SD-kortet sitter i datorn i SD-kortsläsaren. Sitter SD kortet i enheten får jag felmeddelande att det inte går att hitta enheten så det måste sitta i datorn. Ja, jag kan utan problem kopiera från utforskaren till SD kortet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tänkte det var en behörighetsfråga..

 

Och progamvaran hittar rätt enhet för kortet?

Så att det inte är så att programmet vill skriva till enhet H: men kortet sitter i K:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tänkte det var en behörighetsfråga..

 

Och progamvaran hittar rätt enhet för kortet?

Så att det inte är så att programmet vill skriva till enhet H: men kortet sitter i K:

 

Från DVD-skivan hittar rätt, men kör man via Route 66 sync måste man välja en tillverkare, men vet inte vilken jag ska välja. Provat övrigt och Windows mobile men det blir inget installerat.

SD-kortet är på E: och dvd:n är på D:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...