Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antipiratbyrån, vad får dom sina pengar ifrån ?


Hexxx

Rekommendera Poster

Oavsett vad man tycker om dom gubbarna så blev jag nyfiken... Vad jag kan se har dom rätt bra löner... Långt över snitt... Då undrar man vart dom pengarna kommer ifrån.

Har dom procent på skadestånd osv ? Fasta priser för dom som ansluter sig? Vad jag kan se så verkar dom dra in rätt mycket pengar på det dom gör. Så jag är bara nyfiken på vart ifrån dom pengarna kommer. Nån som vet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som upphovsman/kvinna så betalar man säkert en liten slant för att säkra sin lön den sista varje månad. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

https://sv.wikipedia...piratbyr%C3%A5n

 

Svenska Antipiratbyrån (APB) är en ekonomisk förening som företräder företag inom den svenska film- och datorspelsbranschen. Syftet är att sprida medlemsföretagens uppfattning rörande upphovsrätten och att motverka piratkopiering.

 

Svenska Antipiratbyrån bildades 2001 av de tre branschorganisationerna Filmägarnas Kontrollbyrå, MDTS (Sveriges branschförening för Multimedia, Dator- & TV-spel) och Sveriges Videodistributörers Förening, som tillsammans representerar över 30 medlemsbolag.

Så det är väl medlemmarna då som finansierar verksamheten.

 

Men det finns också något som heter Rättighetsalliansen Europa AB och verkar vara något liknande, fast med andra medlemmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...