Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen utskrift i mitten på pappret, HP laserjet


Lars F

Rekommendera Poster

Hej gott folk.

Jag har en HP laserjet Cp1025nw... den skriver inte ut någon text i mitten av pappret..alltså skriver man ut ett foto så är det tomt i mitten uppifrån och ner.

Precis innan skriften försvinner så böjs den ner liiite och så även när den kommer tillbaka, den är borta ca: 4-5 cm.

 

Jag ha bytt alla toners och trumman, finns det fler saker att byta i en laserskrivare?

Är det någon som har nån teori vad det kan vara??

 

mvh Lars Fagrell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytt papper? :D

 

Nej, skämt åsido, det låter som att det skulle vara fel på trumman, men är inte alls expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Ja det är ju min teori me att det är trumman lika förbenat, den är iof sprillans ny men det kan ju va fel på sånna me..

 

/Lars F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat använda HP Diagnostic Tools?

 

Provade men det ena verktyget hade inte support för min skrivare och ett annat sa att "den funkar så fint så".

 

Stort tack för tipset men den hittade som sagt inget..

//Lars F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade liknande problem för några år sedan dock inte en HP, men samma symtom, bytte trumma och ett kretskort som hade gett sig, gick på garantin i mitt fall, en repkille som kom hem och fixade.

Har fungerat utmärkt sen dess.

 

Hur gammal är den, men du kanske inte har någon garanti kvar?

Har du varit i kontakt med HP ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då trumman e bytt så kan det ju vara ett kretskort, ska dissekera den lite till, finns ingen garanti kvar nä.. å utan garanti så kan man inte ens maila HP (alternativet försvinner om garantin gått ut) det går att ordna med ett avtal som kostar allt ifrån 3-400 till 8-900 för att få hjälp ifrån dom men det känns sådär.

 

Ska se om man kan hitta en sprängskiss på den så man kan se var allt sitter.

.. ingen som vill köpa en (reservdels)skrivare med fräscha toners/trumma :)

 

//Lars F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...