Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inaktivera "dra och maximera"


dick_a

Rekommendera Poster

I tidigare windowsversioner så kunde man:

1. Enkelt maximera ett program/fönster genom att dubbelklicka i menyraden.

2. Flytta ett program/fönster som inte var maximerat vart som helst på skärmen.

 

Idag kan man:

1. Fortfarande maximera genom dubbelklick i menyraden

2. INTE flytta ett fönster vart man vill på skärmen eftersom några idioter har skapat en jättebra funktion som de tror vet bättre än vad jag vet om vad jag vill. Vill man dra ett fönster till skärmens överkant så ger det samma funktion som ett dubbelklick i menyraden. Hejdlöst meningslös funktion!!!

 

Finns det något värre i vår värld än käcka automatiska funktioner som gör något man inte vill?

 

Vet någon hur man inaktiverar denna meningslösa och irriterande funktion?

Vet någon hur man får Microsoft att sluta ta bort väl fungerade saker och söla ner nya operativ med skräp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

På min Windows 8 Pro på PC kan jag i alla fall på skrivbordet dra fönster och placera dessa hur jag vill med vilken storlek jag vill och hur många jag vill.

 

Och drar jag vilket som helst fönster till skärmens överkant så hamnar det där jag vill och med samma fönsterstorlek dvs. att det inte blir fullstorlek.

 

Verkar vara något som inte stämmer på din Windows 8 eller finns det någon inställning som är satt i

Kontrollpanelen > Utseende och anpassning > Hjälpmedelscenter?

 

Alt. Kontrollpanelen > System och säkerhet > System > på vänstra menyn Avancerade systeminställningar

 

Men har jag har själv inte kollat så noga bland dessa inställningar, så jag kan tyvärr inte säga om lösningen finns där.

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...