Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa mall för utskriftsinställningar


Haraldsson1337

Rekommendera Poster

Haraldsson1337

På mitt jobb skriver ut väldigt mycket och majoriteten av alla dokument jag skriver ut är "vanliga A4" som skall skrivas ut, utan speciella utskriftsinställningar.

Emellertid skriver jag och mina kollegor också ofta ut så kalla de "aktomslag", vilket är A3-dokument. Varje gång vi gör det, måste vi ändra flertalet utskriftsinställningar (pappersstorlek, att det skall vara ett häfte och vilken sida som det skall vikas på).

Alla aktuella utskriftsinställningar finns inte heller tillgängliga på första fliken, man måste även byta flik för att få alla inställningar rätt.

Vad då, säger ni? Det är väl inte så jobbigt! Det är en korrekt iakttagelse om det inte vore för den totala mängden aktomslag vi skrivet ut.

Jag mejlade vår IT-avdelning om detta häromdagen, men har inte fått svar ännu och jag är inte helt övertygad om att de finner en lösning.

Skärmdump:

 

yb1l.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar lägga till fler skrivare, fast samma skrivare då, och döpa dessa typ HP hålat, HP ohålat, HP manuellt osv.

Sedan gör jag de olika inställningarna under egenskaper för skrivaren. Alltså inte i den utskriftsdialog man får vid utskrifter.

 

Man kan ju för en del skrivare spara skrivarinställningarna som en fil(eller till en fil) och som då är åtkomlig via EN sådan inställningsruta i utskriftsdialogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...