Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen FM-radio?


mrcreosote

Rekommendera Poster

mrcreosote

Varför har många nyare mobiler ingen FM radio funktion? Istället tvingas man lyssna strömmande via appar, och det kanske inte alla har datamängd nog att göra?

 

Går detta att kringgå på något sätt? kan man mixtra med luren så det går att få FM radio?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FM är ute. Om ett par år är det DAB som gäller för markvågen och FM upphör. Strömmande ger dessutom åtkomst till hela världens radiostationer, inte bara dem som sänder inom synhåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mrcreosote

FM är ute. Om ett par år är det DAB som gäller för markvågen och FM upphör. Strömmande ger dessutom åtkomst till hela världens radiostationer, inte bara dem som sänder inom synhåll.

 

och hur många tror du i Sverige lyssnar på australisk och thailändsk radio jämfört med svensk radio? jag är så nöjd med svensk, och tror 99 % av landets befolkning känner likadant.

 

Och än en gång - detta kräver generösa surfpotter i sitt abbonemang, vilket jag inte tror alla har heller! Hur kan de tro alla ska kunna lyssna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och än en gång - detta kräver generösa surfpotter i sitt abbonemang, vilket jag inte tror alla har heller! Hur kan de tro alla ska kunna lyssna då?

 

Med tanke på att en vanlig streaming på en kanal kan utan vidare dra runt en halv Gig på ca 6-7 tim, så är det bara att räkna, det kommer att krävas helt andra abonnemang utan tak, för att man ska ha råd med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FM är ute. Om ett par år är det DAB som gäller för markvågen och FM upphör. Strömmande ger dessutom åtkomst till hela världens radiostationer, inte bara dem som sänder inom synhåll.

 

Om den kommer slå igenom, det har varit ganska trögt hela tiden, ända sedan starten, och det är några år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har många nyare mobiler ingen FM radio funktion?

Det stämmer inte.

 

Sony Xperia™ telefoner har FM-radio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har många nyare mobiler ingen FM radio funktion?

 

 

HTC har också FM radio funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...