Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Xp


pinglan100

Rekommendera Poster

pinglan100

Hej.

Har Windows Xp och automatiska uppdateringar.Det kommer då upp en gul i kon nere till höger i startfältet.NU vill den installer nåt som heter frame Network eller nåt sånt..jag gör den klar för det o får starta om o den lägger in den,men om o om igen så kommer denna gula ikon upp o säger att jag ska installlera.Jag ringde till Microsoft o de tar 700:_ för supporten eftersom de slutat med support för xp.Vad är det för fel.Vad kan hända.NÅGON MER SOM HAR DETTA PROBLEM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Inte skall du behöva betala700:- för detta till Microsoft, innan vi försökt att lösa detta här.:rolleyes:

 

Det du beskriver låter som en helt vanlig Microsoft Uppdatering som inte lyckas installerats korrekt, möjligen beroende på att någon annan modul saknas eller är skadad i ditt operativsystem

 

Det kan vara problem med något som heter .Net Framework och då kan du börja med att ladda hem detta paket och installera, sedan startar du om datorn och därefter kör Windows Update igen.

 

Microsoft:Ladda ned ,Net framework 3.5

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Hej,

Inte skall du behöva betala700:- för detta till Microsoft, innan vi försökt att lösa detta här.:rolleyes:

 

Det du beskriver låter som en helt vanlig Microsoft Uppdatering som inte lyckas installerats korrekt, möjligen beroende på att någon annan modul saknas eller är skadad i ditt operativsystem

 

Det kan vara problem med något som heter .Net Framework och då kan du börja med att ladda hem detta paket och installera, sedan startar du om datorn och därefter kör Windows Update igen.

 

Microsoft:Ladda ned ,Net framework 3.5

 

Mvh

Tack snälla du för ditt svar.

Det slutade med att det stod installationsfel..så kom jag inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar i Kontrollpanelens lista över installerade program efter sådana där det står .Net Framework. Vad har du för sådana program installerad?

 

Berätta gärna exakt vilken uppdatering det gäller, helst ett KB-nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Om du kollar i Kontrollpanelens lista över installerade program efter sådana där det står .Net Framework. Vad har du för sådana program installerad?

 

Berätta gärna exakt vilken uppdatering det gäller, helst ett KB-nummer.

 

Har gjort en skärmdump på kontrollpanelen där man ser vad som ligger,går ej att bifoga den.På uppdateringen står det.Microsoft net Framework 2,0 Sp2 i windows server 2003 och windows xp x 86(KB 2804577)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sparar skärmdumpen i något av formaten .png, .jpg eller .gif går det att bifoga den filen. Du behöver antingen klicka på knappen "Skriv nytt inlägg i tråden" eller på "Använd full redigerare" för att se hur du bifogar filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Om du sparar skärmdumpen i något av formaten .png, .jpg eller .gif går det att bifoga den filen. Du behöver antingen klicka på knappen "Skriv nytt inlägg i tråden" eller på "Använd full redigerare" för att se hur du bifogar filer.

 

Nu fick jag till det.Tack.

post-124180-0-75828500-1369061063_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att avinstallera ".Net Framework 4 Client Profile", starta om datorn och se om uppdateringen kan installeras nu.

 

Om inte pröva att göra en så kallad ren start:

 

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad ren start

1. Klicka på Start-knappen och sedan "Kör" och skriv in MSCONFIG i rutan. Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Selektiv start".

4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".

5. Välj fliken "Tjänster".

6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".

7. Klicka på "Inaktivera alla".

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Starta om datorn.

 

Steg 2. Försök installera uppdateringen

 

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Normal start".

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

5. Starta om datorn.

 

Om inte ovanstående heller hjälper avinstallera även ".Net Framework 4 Extended" samt alla tre som heter något med 3.0 eller 3.5, innan du försöker med "ren start" igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Börja med att avinstallera ".Net Framework 4 Client Profile", starta om datorn och se om uppdateringen kan installeras nu.

 

Om inte pröva att göra en så kallad ren start:

 

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad ren start

1. Klicka på Start-knappen och sedan "Kör" och skriv in MSCONFIG i rutan. Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Selektiv start".

4. Bocka ur alternativet "Läs in autostartobjekt".

5. Välj fliken "Tjänster".

6. Bocka för alternativet "Dölj Alla Microsoft Tjänster".

7. Klicka på "Inaktivera alla".

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Starta om datorn.

 

Steg 2. Försök installera uppdateringen

 

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start

1. Klicka på Start-knappen och skriv in MSCONFIG i fältet "Påbörja sökning". Tryck på Enter.

2. Välj första fliken.

3. Klicka sen på "Normal start".

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

5. Starta om datorn.

 

Om inte ovanstående heller hjälper avinstallera även ".Net Framework 4 Extended" samt alla tre som heter något med 3.0 eller 3.5, innan du försöker med "ren start" igen.

Hej Cecilia.Det första alternativet fungerar ej..det går inta att avinstallaera,endast reparera.Vad har den uppdateringen jag ej kan insallera för funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du väljer reparera då?

 

Det är en säkerhetsuppdatering för att göra din dator så säker som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Vad händer om du väljer reparera då?

 

Det är en säkerhetsuppdatering för att göra din dator så säker som möjligt.

 

Jo,det går att reparera,men det går ändå inte att installera den andra.Jo,det förstår jag att det är en säkerhetsuppdatering,är det för att vara behjälplig att vissa sidor ska fungera eller mot virus o sånt?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This security update resolves one privately reported vulnerability and one publicly disclosed vulnerability in the .NET Framework. The more severe of the vulnerabilities could allow spoofing if a .NET application receives a specially crafted XML file. An attacker who successfully exploited the vulnerabilities could modify the contents of an XML file without invalidating the file's signature and could gain access to endpoint functions as if they were an authenticated user.
http://technet.microsoft.com/en-us/security/bulletin/ms13-040

 

Betyder väl något i stil med att uppdateringen fixar två sårbarheter (säkerhetshål) som någon skulle kunna utnyttja för att få tillgång till funktioner i datorn utifrån.

 

Har du prövat med ren start än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

http://technet.micro...lletin/ms13-040

 

Betyder väl något i stil med att uppdateringen fixar två sårbarheter (säkerhetshål) som någon skulle kunna utnyttja för att få tillgång till funktioner i datorn utifrån.

 

Har du prövat med ren start än?

Hej.Nej har inte det.Vad gör jag efter denna rena start.Måste jag göra massa inställningarnar då? Är inte så haj på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte förstår i inlägg 8, vilket steg och punkt fastnar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Vad är det du inte förstår i inlägg 8, vilket steg och punkt fastnar du på?

 

Jag förstår,undrar när jag gjort denna rening,vad gör jag sen,är det bara att söka uppdateringar då eller nåt mer?????Har inte fastnat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I "Steg 2" kör du Windows Update och kollar om det går bra att uppdatera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

I "Steg 2" kör du Windows Update och kollar om det går bra att uppdatera.

 

Har nu provat detta.Det fungerar inte.

Håller på att överväga att överta sonens dator..måste jag i så fall avinstallera Microsoft office för att kunna använda den i nästa..om jag nu byter.O hur är det med E-leg.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pinglan100

Kan det bero på Advanced system care.Finns nåt i den som heter räddningssystem.sen skapa återställningspunkt eller visa systemåterställning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara på grund av Advanced System Care som du har problem med uppdateringar och inte kan avinstallera .Net Framwork 4 Client Profile, för det händer att den typen av program städar bort något som borde vara kvar. Går det att ångra de ändringar som Advanced System Care har gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...