Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI släcker scart ger inget ljud till hörhjälpmedel


CGP

Rekommendera Poster

Jag tar rubriken en gång till

HDMI släcker scart ger inget ljud till hörhjälpmedel.

Jag köpte en surfplatta i höstas. Den har hdmi-uttag, bra tänkte jag nu går det att köra SVTplay med den till TVn.

Jag har en teleslinga kopplad till TVn den länkar ljudet via scart. Jag kan höra påTVn med bortkopplat högtalare (så jag inte stör)

MEN går jag över till HDMI på TVn slocknar mitt ljud i hörapparaterna = scart är bortkopplat i det läget.

JAMEN då måste det gå att hämta signalen ur hörlursuttaget - men det finns inget på denna modell.

Vad göra - hitta en annan TV som har hörlursuttag, men dom jag hat tittat på MediaM o ElGig där bryter proppen från lurar högtalarna helt.

Vad Göra ??

 

CGP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Det bör finnas en ljudutgång med rca-kontakter på tv;n. Det du behöver köpa är en adapter rca till 3,5 mm, t.ex denna.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anslut hörlurarna till surfplattan

 

 

Detta händer vid anslutning av hörlurarna: Ljudet i TVns högtalare slocknar. Då kan bara jag lyssna och ingen annan.

Tack för ditt intresse. CGP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det bör finnas en ljudutgång med rca-kontakter på tv;n. Det du behöver köpa är en adapter rca till 3,5 mm, t.ex denna.

/ Jari

 

 

Det är en märklig TV jag har. Det finns bara ingångar (rca) för bild och ljud. Den köptes 2008 och är "urgammal".

Tack för intresset.

CGP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...