Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur bra data är detta ?


kingnet

Rekommendera Poster

1:a

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3338316/2013-05-14

 

2:a

http://greattech.se/product.html/Gamer-Stealth?category_id=267

 

ni får gärna döma båda ! :)

 

den andra är billigare, och jag är mer sugen på den, men har hört från andra att den inte är så jätte bra, men vad tycker ni om dem här två ?

 

kommer att använda datan för : spel,surfa,3d modelling/scultping/rendering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

 

Alt.2 med grafikkortet AMD Radeon HD7750 så kan du läsa testen och hur bra det kortet presterar i olika spel på

Nordic Hardware 2012-02-15: AMD Radeon HD 7770 och 7750 - Sveriges första och enda test

I övrigt ser datorn bra ut, fast det var lite minne på den 4GB.

Skall du hålla på med det du beskriver så rekommenderar jag åtminstone 8GB primärminne (ramminne).

I Gamer Stealth konfigurationen så kan du öka minnet, samt jag såg också att du inte valt något operativsystem?

 

Väljer du till i länken ovan 8GB minne samt Windows 7 64 bit så hamnar du på c:a 5870:- (ny konfiguration).

Hur har du det med bildskärm, tangentbord och dylikt? Annars tillkommer detta också.

Har för övrigt ingen kännedom om butiken, så jag vet inte om den är välrenommerad eller inte.

 

 

Alt.1 saknar också operativsystem, men du kanske redan har detta?

Om du i framtiden vill uppgradera grafikkortet till ett kraftfullare så fundera på om du skulle valt ett något kraftfullare nätaggregat på tex. 600-650W?

  • Jag har inte kontrollerat minnena som du valt, om dessa är kompatibla och stöds av moderkortet.

Det går också att välja till att Inet (bra butik) också bygger datorn och testar allting, men då kostar det extra.

Inet: Montering och test av dator med valfria komponenter 799:-

 

Skall du bygga själv så Använd ESD-skydd se denna tråds inlägg #7

Kolla in NordicHardwares Datorbyggarskolan

 

Därefter så följer du enligt manualen till moderkortet och var mycket noga.

 

Alt.3 hitta en annan färdigbyggd dator på antingen Inet Speldatorer och Komplett Gamer serien samt på Alina Systems speldatorer?

På Komplett kan man också skräddarsy sin egen dator.

 

Nu beror det ju också på vilka spel du hade tänk köra, dom moderna Far Cry 3 och Crysis 3 är väldigt grafikkrävande ja även BF3 och COD Black Ops II, så dessa ställer väldigt höga krav på hårdvaran, inte minst grafikkortet om man vill kunna spela på högre inställningar än medium och med hög upplösning.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja just ja, till både AMDs och nVidias Geforce grafikkort skall det följa med olika spel, beroende på vilken grafikkortsserie det är.

AMD kallar detta för Never Settle. Du ser en tabell längre ned på sidan vilka spel och vilka grafikkortsserier det gäller.

 

Samt Never Settle Reloaded game bundle och längst upp klickar du på vilken grafikkortsserie du köpt så ser du vilka spel som ingår.

Registrering av grafikkortet samt dina uppgifter sker här: Redeem your Games

 

Motsvarande för nVidias grafikkort som kallar sitt för något annat (har inte full koll på namnet) men det verkar som man registrerar uppgifterna här: Redeem Your Code

 

Annars tar du kontakt med butiken och frågar hur du skall göra och vilka spel som ingår.

Eller kanske någon annan på forumet vet hur man gör.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inet datorn med ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII vilket är ett mellanklasskort med fokus på spelande i upplösningen 1920 x 1080 pixlar - Greattech datorn har ett grafikkort som klarar lägre spelklassen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...