Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inkorg i Outlook


ERJ

Rekommendera Poster

Hej! Min hustru använder Outlook för att skicka och ta emot epost. Hon har en epost-adress xxxxa@live.se och en alias-adress xxxxb@live.se. Det går bra att skicka epost, men hon får ingen epost i sin inkorg längre. Det upphörde helt den 15 mars. Kalendern i Outlook fungerar utan problem. Jag har försökt att hitta en lösning så att hon kan ta emot inkommande epost, men kan inte hitta någon lösning. Hjälp!

Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen bra lösning på problemet men hade samma problem. Jag ägnade, jag vet inte hur många timmar åt det. blev trött på det och ladda ner Mozilla thunderbird.

Mycket simplare program än outlook + att det är gratis.

Så mitt tips är: Byt från ett onödigt komplicerat e-postprogramm till ett lättanvändigt! :)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill byta så kan du ju byta till Windows Live Mail 2012 gratis - se till att bocka bara för det du vill ha sas

 

Annars om du vill försöka fixa outlook - logga in på mailen genom webben och ta bort allt du inte behöver och helst mail från 15 mars och senare - om du kan vara utan

post-2793-0-74431400-1368566299_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Min hustru använder Outlook för att skicka och ta emot epost. Hon har en epost-adress xxxxa@live.se och en alias-adress xxxxb@live.se. Det går bra att skicka epost, men hon får ingen epost i sin inkorg längre. Det upphörde helt den 15 mars. Kalendern i Outlook fungerar utan problem. Jag har försökt att hitta en lösning så att hon kan ta emot inkommande epost, men kan inte hitta någon lösning. Hjälp!

Rune

Kan hon läsa mejl om hon loggar in på outlook.com?

 

Datumet kanske tyder på att det var i samband med att kontot "uppgraderades" till outlook-typ från hotmail-typ. Kan det stämma?

Det ska ha kommit något mejl om uppgraderingen innan den gjordes.

I så fall kolla på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/outlook-connector för inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej! Min hustru använder Outlook för att skicka och ta emot epost. Hon har en epost-adress xxxxa@live.se och en alias-adress xxxxb@live.se. Det går bra att skicka epost, men hon får ingen epost i sin inkorg längre. Det upphörde helt den 15 mars. Kalendern i Outlook fungerar utan problem. Jag har försökt att hitta en lösning så att hon kan ta emot inkommande epost, men kan inte hitta någon lösning. Hjälp!

Rune

Vilken Outlook är det, gratis varianten Outlook.com?

Se här för tips:

Följ punkterna i svaret http://answers.micro...12-d98f4ad96439

Samt Microsoft:

Mitt Hotmail-konto uppgraderades till Outlook.com

Från Hotmail till Outlook.com

 

Eller är det Outlook i MS-Office 2007 eller MS-Office 2010 eller MS-Office 2013?

Hur ser det ut i konto-inställningarna för inkommande server etc.?

Ta en titt här också:

Microsoft: Använda Reparationsverktyget för Inkorgen för reparation av .pst-filer i Outlook

Se till att använda den instruktion som gäller för din Outlook version.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen bra lösning på problemet men hade samma problem. Jag ägnade, jag vet inte hur många timmar åt det. blev trött på det och ladda ner Mozilla thunderbird.

Mycket simplare program än outlook + att det är gratis.

Så mitt tips är: Byt från ett onödigt komplicerat e-postprogramm till ett lättanvändigt! :)

 

mvh

Mozilla thunderbird kanske kan fungera, men jag önskar ju också att ha kvar kalenderfunktionerna.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill byta så kan du ju byta till Windows Live Mail 2012 gratis - se till att bocka bara för det du vill ha sas

 

Annars om du vill försöka fixa outlook - logga in på mailen genom webben och ta bort allt du inte behöver och helst mail från 15 mars och senare - om du kan vara utan

Min hustru har redan Windows Live Mail, men där kommer ju inte heller inkomna epostmeddelanden upp!

Att ta bort allt i mailen efter den 15 mars är ju inte aktuellt eftersom det inte kommit fram någon epost därefter! Kanske behöver då också uppgifter i utgående epost, kontakter, kalender etc tas bort.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hon läsa mejl om hon loggar in på outlook.com?

 

Datumet kanske tyder på att det var i samband med att kontot "uppgraderades" till outlook-typ från hotmail-typ. Kan det stämma?

Det ska ha kommit något mejl om uppgraderingen innan den gjordes.

I så fall kolla på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/outlook-connector för inställningar.

Hej!

Hon kan inte heller hämta inkommande mejl om hon loggar in på Outlook.com. Eftersom inkommande mejl inte finns på webben är det väl knappast troligt att något annat epost-program kan hitta dem heller.

Möjligen hänger problemet ihop med uppgraderingen, men det har inte kommit något mejl om det i förväg.

Vi har testat de olika inställningarna, som man kan hitta på hemsidan ovan, men utan resultat! Det verkar som om programmet inte ens försöker att hämta inkommande mejl eller bara gör ett mycket kort försök (1 sekund) och sedan lägger av.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kan inte heller hämta inkommande mejl om hon loggar in på Outlook.com. Eftersom inkommande mejl inte finns på webben är det väl knappast troligt att något annat epost-program kan hitta dem heller.
Stämmer bra det.

 

Jag håller med NordicOne om att Microsofts forum är det bästa för där finns det personer (forumets diskussionsledare) som kan se inställningar och annan kontoinformation, vilket kan vara bra i detta fall. Klicka på "Outlook.com" på webbsidan som NordicOne länkar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra det.

 

Jag håller med NordicOne om att Microsofts forum är det bästa för där finns det personer (forumets diskussionsledare) som kan se inställningar och annan kontoinformation, vilket kan vara bra i detta fall. Klicka på "Outlook.com" på webbsidan som NordicOne länkar till.

Jag har gått in på Microsofts forum och där hittat fler med samma problem. Där fanns också förslag på lösningar, som jag gjort men utan resultat. Alltså fortfarande ingen epost till min hustrus inkorg!

Jag kunde inte heller få Microsofts forum att fungera för att skicka frågor/inlägg, så där kan jag ju inte vänta mig något annat svar.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du registrerat dig på forumet?

Det är nödvändigt för att kunna ställa frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@NordicOne.

 

Tackar för länken ovan till Microsoft Community, visst inte om den sidan (forumet).

Hoppas att detta inte är OT.

 

Själv så har jag problem med att få den nya Outlook appen att fungera på min lur.

Såg där att det är enormt många som har samma problem som mig med den där appen vilket även ses på recensionerna på Play butik.

 

Nåväl NordicOne, bra länk och tackar så mycket.

 

Bästa hälsningar,

 

Bertil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du registrerat dig på forumet?

Det är nödvändigt för att kunna ställa frågor.

Jag hade registrerat mig på forumet tidigare, men det fungerade inte i alla fall. Nu har jag gjort ett nytt försök och då fungerade det. Så nu har jag ställt frågan där också.

MVH/Rune

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...