Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome kan inte öppna länkar


MvS

Rekommendera Poster

Hej någon!

 

Jag har sedan en längre tid inte kunnat öppna webblänkar från Outlook 2010 i Chrome. Det går inte om jag öppnar "kallt" dvs utan att ha Chrome redan öppet. Länken öppnar bara webbläsaren men inte adressen och Chrome i det läget är inaktivt och visar bara en tom ljusblå/grå arbetsyta. Har jag väl öppnat Chrome fungerar det dock.

Har sökt i olika forum inklusive hos Google om någon kan förklara och möjligen ha en lösning på problemet. Har prövat att ominstallera Chrome samt även Office 2010 utan att det hjälper!

 

Irriterande att jag alltid måste öppna Chrome först innan jag klickar på webblänkar i Outlook...

 

Somebody help me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ett snabbt svar!

 

Jag har redan kollat igenom bla denna artikel. Grejen är att alla andra webbläsare funkar om man har dem som default men inte Google Chrome! Jag vill hemskt gärna fortsätta ha Chrome som standardläsare då den i övrigt funkar bra!

 

thumbsdown.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ta bort/inaktivera alla tillägg i Chrome?

 

se till att du har Version 26.0.1410.64 m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för ditt intresse i mitt problem!

 

Nu har jag prövat att:

  1. Helt radera profilen och starta om
  2. Helt ominstallera Chrome efter en grundlig avinstallation med registerstädning

 

och inget fungerar!

 

Tror jag snart börjar ge upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Control Panel\Programs\Default Programs - associate a file type or protocol... - scrolla längst ned i listan - Protocols - kolla vad FTP Http och Https har Chrome som default om inte sätt Chrome som default

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp igen! Det är det här som känns så hopplöst. Har prövat så många varianter men det funkar lik förbaskat inte... Alla filändelser sitter där de skall. Har kört dubbla och trippla virus- och trojankoll med EmsiSoft Anti-Malware samt SpyBot. Har testat FF, IE, och Safari som alla funkar utan problem, har som sagt ominstallerat både Chrome och hela Office 2010 med tillhörande uppdateringar från Microsoft Update. Har sniffat runt nätet för svar, men inget verkar hjälpa, och vad som är märkligare, inget verkar beskriva exakt det problem jag har där Chrome webbläsare öppnar fast i någon slags "dummy-mode" där inget annat händer bara en ljusblå bakgrund som visas och det heller inte att från "dummyn" navigera vidare.

 

 

Verkar helmysko måste jag säga...!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa Ctrl+Shift+Del

 

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=17184

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...