Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

utforskarn


MrPeter

Rekommendera Poster

Hej! längst ned till vänster på windows 8 (där startflaggan fanns på windows 7) finns ju alla program man har öppna samt några som alltid finns där. Mappen som finns där som när man trycker på kommer man han till biblioteket.

Jag skulle vilja ha den så att man kommer till "den här datorn" eller som det heter numera bara "Dator".

 

går det att ordna?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jodå.

 

Högerklicka på Skrivbordet > Anpassa > till vänster klicka 'Ändra ikoner på skrivbordet' > Bocka i Dator och övriga ikoner som du vill visa på skrivbordet.

 

Hos mig ligger Dator längst upp till vänster på skivbordet

post-73434-0-89073300-1367217405_thumb.png

 

Vill du dessutom ha denna i Snabbstartsfältet så dra 'Dator' till aktivitetsfältet.

Om du redan har den andra mappikonen Utforskaren för Bibliotek i Aktivitetsfältet (Gul mappikon), så kommer Dator att lägga längst upp i listan som visas om du högerklickar på biblioteks-Utforskaren.

post-73434-0-19036600-1367218119_thumb.png

 

 

Högerklickar du på Dator och väljer 'Fäst på Start' så kommer också en genväg skapas på Startskärmen (fd. metro).

post-73434-0-09993700-1367218432_thumb.png

 

Dator på Startskärmen

post-73434-0-70772100-1367218553_thumb.png

 

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar som alltid ! :)

 

Vill du dessutom ha denna i Snabbstartsfältet så dra 'Dator' till aktivitetsfältet Om du redan har den andra mappikonen Utforskaren för Bibliotek i Aktivitetsfältet (Gul mappikon), så kommer Dator att lägga längst upp i listan som visas om du högerklickar på biblioteks-Utforskaren.

 

Japp. nu har jag så att om jag Högerklickar på "mappikonen" så kommer Dator upp precis som det gör på din skärmdump.

Undrar då härifrån om det går att ändra till att när jag vänsterklickar på ikonen att då Dator kommer upp direkt istället för bibliotek?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...