Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stora problem med internetuppkoppling


Gnidro

Rekommendera Poster

Jag har och har haft ett stort problem med att komma ut påinternet under en längre tid, över ett halvår. När min gamla dator pajade, såfick jag en av en kompis. Allt funkar perfekt, utom internet, och jag hade intetid att formatera om hårddisken när jag fick den. Datorn hade tidigare haft någon nätverkskoppling till en server om jag förstår det hela rätt. Jag har ComHem bredband.

 

Ibland kommer jag ut på nätet vid första starten av datorn,men det har inte lyckats på flera veckor nu. Ibland räckte det med att jag startar om datorn två gånger.Nu kan jag starta om den mer än 10 ggr utan att få någon uppkoppling. Har förnärvarande lånat en bärbar dator, som jag kopplat till samma modem. Den kopplarupp sig direkt, utom de senaste två dagarna. När jag har dragit igånglånedatorn så brukar min stationära dator få koppling till nätet direkt. Desenaste två dagarna har jag dock varit tvungen att starta om modemet för attlånedatorn ska få tillgång till nätet, och då går även den andra igång.

 

Förstår mig inte på detta alls. Så jag undrar om ni harnågon lösning på problemet? När jag lämnar tillbaka lånedatorn vete sjutton omjag kommer få någon uppkoppling alls. Kan det vara någon inställning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du pratat med supporten på ComHem? De kan göra kontroll - modemet kan ju vara sönder förstås

 

Nej, jag har inte gjort det. Har funderat på det, men förstår i så fall inte varför lånedatorn startar så gott som varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade ComHem och det verkar som att det var en konflikt mellan mitt antivirusprogram och mitt adawareprogram. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tog det ändå två uppstarter för att få igång den, trots att jag avinstallerat adaware-programmet. Så det slutar nog med att jag får formatera om hårddisken och lägga om allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...