Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fungerar ej med windows 8?


MrPeter

Rekommendera Poster

Hej! Jag ville ha ett nostalgi-spel jag spela som liten.

Jag laddade ner det här (Tror att det är en helt laglig nedladdning site?) http://www.myabandonware.com/game/battle-chess-mpc-version-32j#download

När jag försöka öppna " setup" kommer det bara upp:

post-128328-0-44061300-1366977958_thumb.gif

 

 

Någon som vet hur man kan "kring-gå" Detta problem så det går att köra iallafall?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nix - det går inte under Windows XP, Windows 7 eller Windows 8

Jag testade själv nyss med mina maskiner.

Har en annan idé återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lite surt ! :P Riktigt nostalgi spel ! :) får se om jag har någon gammal burk hemma jag kan slänga i en windows 95 skiva i och testa därifrån! :)

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Och Windowsvarianten av Battlechess (som medföljer i zip-filen enligt #1) fungerar under XP.

Aha och jag fick det inte att fungera, men jag gör ett nytt försök senare.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar finnas en del lösningar: här:http://www.myabandonware.com/howto/

 

Jag har testat detta programmet och det fungerar nog som det ska. Det fungerar att installera spelet men sen när jag försöker starta det kommer det en stor svart skärm där står det bara "går ej hitta under C:\"

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@MrPeter fick du spelet att funka? Om du kör det ifrån W7 i kompat mode WXP glöm inte att bocka för "kör som admin" - pga förr så kördes alla spel som admin

post-2793-0-95283300-1367142169_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nej, om du kollar på länken "howto" så laddar man ner ett programm som gör att det fungerar.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade DOSBox i Linux. Att montera och komma åt filerna gick bra men spelet efterfrågar en cd och man måste då få DOSBox att fatta detta. Jag läste inte på men jag antar man måste göra den inställningen motsvarande som man gjorde i config.sys.

 

Windowsvarianten finns med i imagefilen och krävde inget speciellt i XP (Virtuell)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...