Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtuell dator i Windows 8


Sammeri

Rekommendera Poster

Har köpt ny laptop med Windows 8. Lite snyggare är Windows 7 tycker jag, men jag har fått problem eftersom jag har ett viktigt program som inte fungerar i Windows 8. Är det någon som vet om man kan installera en virtuell pc (Windows 7 eller XP)? Nån annan lösning? Tacksam för hjälp! Svara gärna lättförståeligt- är bara en glad amatör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Du kan börja med att högerklicka på programmet eller installationsfilen och välja Egenskaper > fliken Kompatibilitet > klicka Kör felsökaren för programkompabilitet.

Obs! Använd inte Felsökaren för programkompatibilitet på äldre antivirusprogram, brandväggar, säkerhetskopieringsprogram eller diskverktyg som inte är utvecklade för Windows 8, eller med systemprogram som ingick i Windows. Detta kan orsaka dataförluster eller skapa säkerhetsrisker.

 

Annars finns också valet att bocka i rutan 'Kör det här programmet i kompabilitetsläge för:' > välj sedan operativsystem i rullgardinslisten och klicka Ok.

post-73434-0-21283000-1366048336_thumb.png

 

 

Se detta från Microsoft:

Få dina appar och enheter att fungera i Windows 8

Windows 8-kompatibilitet

 

-------------------------------------------------------------

Numera finns en funktion i Windows 8 som heter Hyper-V men endast på Windows 8 Pro och Enterprise x64

Här finns en guide:

Sweclockers: Virtualisera med Windows 8 Hyper-V Guide för att komma igång

 

Klarar din dator att köra virtuellt så kan du istället installera gratis VMware Player och installera vilket operativsystem i detta du vill.

Guide - Hämta och installera gratis VMware Player

 

Men först så måste du:

2. Kontrollera datorns hårdvarustöd för virtualiserng

3. Aktivera hårdvarustödet i BIOS

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...