Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 och Facebook


Simson8

Rekommendera Poster

Windows 8 har ju två versioner av webbläsare. Jag har IE 10 på skrivbordet och så finns ju den här surfplattevarianten. Den heter väl Metro, om jag minns rätt. Jag använder alltid IE 10 och där fungerar inte Facebook som det är tänkt. Jag kan inte läsa mina meddelanden i FB. Jag kan öppna inkorgen och se vad jag har för meddelanden men när jag klickar på ett meddelande för att läsa det så får jag bara en tom skärm. Varför?

Jag kan dock skifta till surfplattversionen av IE och läsa meddelandet där. Detta måste ju vara något fel på Windows 8:s inställningar eftersom det går i ena versionen men inte i den andra. Vad gör man?

Om detta är fel forum för att ställa frågor om Facebook, var går man i sådana fall? Jag skulle vara mycket tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att återställa Internet Explorer 10 utifall att det är någon inställning som har blivit fel: http://support.microsoft.com/kb/923737/sv

 

P.S. Båda webbläsarna är Internet Explorer 10, bara med olika utseende anpassade för skrivbordet resp. startskärmen.

 

Nu har jag återställt IE 10, dock utan resultat. Jag klickade dock inte på "ta bort personliga inställningar" eftersom jag ville ha kvar mina cookies. Måste jag ta bort dem också för att det skall fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men du kan pröva med att ta bort bara de cookies som gäller Facebook:

 

Internetalternativ - Allmänt-fliken - Webbhistorik-inställningar

Visa filer

 

Leta upp de filer som börjar med cookie och ta bort de som hör till Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...