Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adaware - Norton Kombinera?


niderb

Rekommendera Poster

Går det att kombinera Norton Internet Security med Adaware Free Antivirus+Antispy? Jag har NIS men vill komplettera med ett program som letar upp ev sprionprogram och trojaner.

 

/Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går om man har Norton installerat först och sedan installerar Ad-Aware version 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är denna du pratar om

Ad-Aware Free Antivirus+

 

Den har ju även realtidsskydd som kan ställa till det ds

Ad-Aware 10.4 och senare kan installeras i kompatibilitets-mod och kommer då inte att installera något realtidsskydd. När installationsprogrammet upptäcker att Norton (eller annat välkänt antivirusprogram) är installerat så blir det kompatibilitetsmod automatiskt, men man kan också själv välja det under installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ad-Aware 10.4 och senare kan installeras i kompatibilitets-mod och kommer då inte att installera något realtidsskydd. När installationsprogrammet upptäcker att Norton (eller annat välkänt antivirusprogram) är installerat så blir det kompatibilitetsmod automatiskt, men man kan också själv välja det under installationen.

 

Tack, Cecilia! Dimman har lättat!

Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia! Dimman har lättat!

Niderb

 

 

 

Glömde: Jag har CCleander (den "gratisa"). Ok att kombinera med Ad-Aware?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registerstädningar innebär alltid en viss risk för problem, oavsett vad man har för program installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registerstädningar innebär alltid en viss risk för problem, oavsett vad man har för program installerade.

 

Ok. Jag tror dimman har börjat komma tillbaka! Trevlig helg!

Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack detsamma! :)

 

Kan jag göra något för att få dimman att lätta? ;)

 

Oj så vänligt. Dimman lägrar sig över de risker det innebär att ha tre aktörer med olika sätt att "tänka" som rättar fel i registret: NIS och CClean som jag redan har och därtill kanske Ad-Aware. Är det värt den ökade risken att utöka städfunktionerna med även Ad-Aware?

Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg till förra kommentaren. Skälet till att jag är intresserad av Ad-Aware är att det programmet letar upp trojaner.

Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Norton letar efter trojaner liksom alla antivirusprogram. Men eftersom inget antivirusprogram hittar allt så kan det vara bra med två eftersom de hittar lite olika saker.

 

Ad-Aware är inget registerstädningsprogram. Har Norton verkligen någon sådan funktion?

 

Registerstädning ska man undvika om man inte har kunskapen att avgöra om de föreslagna förändringarna är bra eller dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick i från att både CClean och Norton städade i registret. Jag har haft båda länge utan problem. Om AA inte går in i registret är det ju ofarligt att släppa loss även AA. Dimman har lättat på nytt. Solen strålar klar både från datorhimlen och från himlen IRL! Stort tack! :-)!

Niderb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordet är "Malware" dvs ungefär allt (trjojaner/maskar/osv) utom Virus - NIS söker ju även efter malware ds Eftersom du använder NIS (betalversion) har du mycket gott grundskydd :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick i från att både CClean och Norton städade i registret. Jag har haft båda länge utan problem. Om AA inte går in i registret är det ju ofarligt att släppa loss även AA. Dimman har lättat på nytt. Solen strålar klar både från datorhimlen och från himlen IRL! Stort tack! :-)!

Niderb

Det var bara trevligt att försöka skingra dimman lite :)

 

Jag kan inte se att det står något om registerstädning på produktsidan för Norton (tack och lov).

 

Vanliga symptom efter en felaktig registerstädning är att uppdateringar inte går att installera eller att program krånglar när de ska avinstalleras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...