Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blockera vissa inkommande samtal med iPhone4S?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Hej,

 

Som rubriken lyder så vill jag kunna blockera inkommande valda samtal utan att behöva jailbreaka. Det ultimata vore om det fanns en app som när det är ett inkommande samtal från ett oönskat nummer, bara för över det till svararen, MEN dock vill man alltid kunna "se" vilka samtal som ringt. Typ en sådan spärr finns bl.a. i Ericsson mobiler. Så vad rekommenderas i app-form?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ en sådan spärr finns bl.a. i Ericsson mobiler. Så vad rekommenderas i app-form?

Truecaller (gratis) finns för Android.

Sök i iPhone-butiken om den finns där.

 

Ericsson mobiler, vad är det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Truecaller (gratis) finns för Android.

Sök i iPhone-butiken om den finns där.

 

Ericsson mobiler, vad är det? :)

 

Precis vad är Ericsson mobiler :-)

 

Men Truecaller är alltså sådan att när jag ser ett nummer jag vill blocka så blockas det för gott? Kommer det då till svararen eller blir det en upptagenton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad är Ericsson mobiler :-)

 

Men Truecaller är alltså sådan att när jag ser ett nummer jag vill blocka så blockas det för gott? Kommer det då till svararen eller blir det en upptagenton?

Det var väl för några år sedan Ericsson sålde sin del till Sony. Och det tackar jag för nu när Sony fått till en fullträff med Xperia™ Z.

 

Lägger man till ett nummer man vill spärra i Truecaller, så får den uppringande besked att den uppringde är upptagen i telefon och då har den uppringande möjlighet att lämna ett meddelande i telesvararen.

I din telefon får du ett meddelande att nr xxxxxxxxxx har ringt, men lämnade inget meddelande (under förutsättning att han/hon inte lämnade något meddelande). Lämnar han/hon meddelande får du besked om det.

Det är enkelt att lägga till/ta bort telefonnummer man vill spärra.

Du får alltså aldrig någon signal till din telefon.

 

post-9397-0-07059100-1363629202_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Det var väl för några år sedan Ericsson sålde sin del till Sony. Och det tackar jag för nu när Sony fått till en fullträff med Xperia™ Z.

 

Lägger man till ett nummer man vill spärra i Truecaller, så får den uppringande besked att den uppringde är upptagen i telefon och då har den uppringande möjlighet att lämna ett meddelande i telesvararen.

I din telefon får du ett meddelande att nr xxxxxxxxxx har ringt, men lämnade inget meddelande (under förutsättning att han/hon inte lämnade något meddelande). Lämnar han/hon meddelande får du besked om det.

Det är enkelt att lägga till/ta bort telefonnummer man vill spärra.

Du får alltså aldrig någon signal till din telefon.

 

post-9397-0-07059100-1363629202_thumb.png

 

Hej,

Så blir det inte i min iPhone... :unsure: Istället ringer det och upp kommer "Skyddad av Truecaller" - Signalerna går fram... Men om jag trycker på "avböj" så går svararen igång. Jag vill att det skall bli exakt som på din bif. bild. Vad gör jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så blir det inte i min iPhone... :unsure: Istället ringer det och upp kommer "Skyddad av Truecaller" - Signalerna går fram... Men om jag trycker på "avböj" så går svararen igång. Jag vill att det skall bli exakt som på din bif. bild. Vad gör jag fel?

Jag gjorde absolut inget annat än att lägga till ett telefonnummer och då blev som på bilden.

Innan jag började med Truecaller sparade jag telefonnumren och valde att de skulle gå direkt till telefonsvararen. Resultatet blev exakt samma som med Truecaller.

Har din iPhone det alternativet i redigera kontakter?

iPhone och Android kanske hanterar appen olika?

 

Hoppas någon med iPhone ser detta och kan ge ett bra svar på vad göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jag gjorde absolut inget annat än att lägga till ett telefonnummer och då blev som på bilden.

Innan jag började med Truecaller sparade jag telefonnumren och valde att de skulle gå direkt till telefonsvararen. Resultatet blev exakt samma som med Truecaller.

Har din iPhone det alternativet i redigera kontakter?

iPhone och Android kanske hanterar appen olika?

 

Hoppas någon med iPhone ser detta och kan ge ett bra svar på vad göra.

 

Det verkar inte gå (se bild). Finns det ett annat alternativ? Går det exempelvis att på något sätt se till att vissa valda nummer, går direkt till svararen?

post-54989-0-38255700-1363755724_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det exempelvis att på något sätt se till att vissa valda nummer, går direkt till svararen?

Android erbjuder den möjligheten. Bocka i "Skicka samtal direkt till röstbrevlåda".

Gått igenom alla tänkbara alternativ i redigera kontakt i din iPhone?

 

post-9397-0-73773900-1363761030_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Android erbjuder den möjligheten. Bocka i "Skicka samtal direkt till röstbrevlåda".

Gått igenom alla tänkbara alternativ i redigera kontakt i din iPhone?

 

post-9397-0-73773900-1363761030_thumb.png

 

Hej igen,

 

Dessvärre hittar jag inget... Någon idé? En nödlösning? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...