Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För liten text. Canon MP250


Villaforever

Rekommendera Poster

Villaforever

När jag skriver ut på min skrivare så blir det alldeles för liten text. Har försökt lista ut vad det är för inställningar jag ska trycka på, men kan inte lista ut det. Någon som vet.

 

Sen har jag haft funderingar på att ominstallera skrivaren, men kan inte hitta någon drivrutin som man ska använda för att installera skrivaren.

 

Tack för hjälpen på förhand.

post-70301-0-41084900-1362577389_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För liten text, vad menar du? Om du tar en vanlig A4 från exempelvis Word och skriver ut denna, vad blir resultatet? Att texten ryms på en liten del av bladet eller?

 

eller i vilka fall blir texten för liten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villaforever

För liten text, vad menar du? Om du tar en vanlig A4 från exempelvis Word och skriver ut denna, vad blir resultatet? Att texten ryms på en liten del av bladet eller?

 

eller i vilka fall blir texten för liten?

 

ja liten del av pappret och texten är för liten också. går knappt att läsa vad det står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skriver ut två, eller fler sidor, hamnar de (upp till fyra) på samma sida?

Dvs har du råkat ställa in att skrivaren ska skriva ut flera sidor per blad?

Fast tittar på bilden du bifogad, det ser inte ut som det.

 

Lösning?

Skapa en systemåterställningspunkt, som säkerhet.

Avinstallera skrivaren fullständigt från datorn.

Starta om och se om Windows hittar den igen, installera en ny/samma drivrutin rensad från alla inställningar.

 

Du kan iofs även testa att i kontrollpanelen skapa en kopia av din skrivare, installera en till instans av samma skrivare och se om problemet kvarstår där.

 

Hittar en drivrutin här

http://www.usa.canon.com/cusa/support/consumer/printers_multifunction/pixma_mp_series/pixma_mp250?selectedName=DriversAndSoftware

men vette tusan om den verkligen behövs. Tror Windows letar reda på den automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...