Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var ligger kontakterna i OE


Ultra

Rekommendera Poster

Hej,

 

Var hittar man kontakterna i Outlook Express? Jag håller på att dra igång en ny dator och ska föra över e-posten från den gamla, från Outlook Express till Windows Live Mail. Då den gamla datorn inte funkar, utan jag har bara tillgång till hårddisken, så kan jag inte exportera kontakterna först från OE utan undrar om de går att flytta "manuellt" på något sätt. Alltså leta reda på de i den gamla hårddisken och sen på något sätt få in de i den nya datorns e-postprogram.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Outlook Express är ett kostnadsfritt, grundläggande e-postprogram som medföljer Microsoft Internet Explorer. I Outlook Express lagras kontakterna i en fil för Microsoft Windows® Adressbok med filnamnstillägget .wab. Filnamnet baseras på ditt Windows-inloggningsnamn. Om användaren Linn Karlsson exempelvis använder Windows-inloggningsnamnet Linnk, är namnet på hennes adressboksfil linnk.wab. Den här filen sparas som standard på följande plats: C:\Documents and Settings\<användarnamn>\Application Data\Microsoft\Address Book. Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för hjälpen.

 

Jag lyckades hitta (även om de inte riktigt låg där) wab-filen och installera den i nya e-postprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...