Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byte av språk Windows 7 Utimate


connect

Rekommendera Poster

Har installerat Windows 7 Ultimate. All text och menyer är på engelska. Har laddat svenskt språkpaket och symbolen SV visas i verktygsfältet. Fortfarande är all text engelsk. Hur gör jag för att få svensk text och svenska menyer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner och installerat svenskt språkpaket men inget visas under knappen "Install/uninstall languages", det finns med andra ord inget att välja mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för knapp du menar "Install/uninstall languages"?

Den skall du inte klicka på om du redan har laddat ned språkpaketet via Windows Update.

 

Följde du instruktionerna i länken?

Och hur man laddar ned språkpaketet finns också länkat till i instruktionerna.

 

Man måste starta om datorn efter språkpaketet laddats ned och installerats och man måste logga ur och sedan logga på alt. starta om datorn efter att man ändrat språk.

 

Jag kör själv Windows 7 Ultimate och har svenskt språkpaket installerat.

 

[Edit] Möjligen måste du vara inloggad som Administratör som har förhöjda rättigheter mot vanligt användarkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade följt instruktionen flera gånger men utan resultat. Idag fungerade det dock. Det som nu dök upp var "välj ett visningsspråk" under knappen "installera eller avinstallera språk". Troligen har svenska språkpaketet inte installerats korrekt vid tidigare försök och upprepade omstarter. Nu är allt OK. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja det var nog inte korrekt installerat från början.

Bra att det löste sig.:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...