Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fast ip på telias modem


swedishpower

Rekommendera Poster

Hejsan...

 

jag sitter med ett stort problem.

 

jag har 2 datorer som jag jobbar med, en win Xp där jag har alla program, sen har jag en win 2000 Server med apache system på.

serven har jag fast ip och kört den genom en DL-604 router där jag hade en port öppen för serven.

 

Nu är det så att den har gått sönder och jag försöker på alla sätt att få i gång serven online.

och telias modem e alldeles för nytt för mig så jag vet inte hur jag skall göra..

 

Modemet jag har är ett Thomson TG789vn, går det att sätta en fast ip på den för att kunna köra serven genom den ???

 

hoppas någon har haft samma problem och löst detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att hänga med i resonemanget.. kanske klarställa lite?

Nu är det så att den har gått sönder

Den är väl DL-604?

 

serven har jag fast ip

Fast IP på det lokala nätverket alltså?

 

Thomson TG789vn, går det att sätta en fast ip

Fast IP på den??

 

Är det inte så att det du egentligen vill göra är att i TG789vn göra en portforward till din server?

Vad står det i manualen ang. portforward?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är en DL-604....

 

och ja det är fast ip på lokala nätverket...

DL-604 hadde 192.168.0.1

serven hadde jag låst nätverkskortet på 192.168.0.166, sen en port på DL-604 som e öppen för 192.168.0.166

 

läste lite om portforward, tror det e så jag behöver göra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en manual och där skriver man:

 

Tilldela ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet

Om du tilldelar ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet, kommer du helt enkelt att meddela

Thomson Gateway att om den tar emot förfrågningar om ett specifikt spel eller program måste den

vidarebefordra dessa meddelanden till en särskild dator.

Gör så här

1 Bläddra till Thomson Gateway GUI.

2 Klicka på Spel- och programdelning i verktygsmenyn.

3 I listan Välj en uppgift klickar du på Tilldela ett spel eller ett program till en lokal nätverksenhet.

4 I listan Spel eller program klickar du på den tjänst du vill köra på datorn. Till exempel, HTTP-server

(World Wide Web).

5 I enhetslistan väljer du den dator som du vill tilldela tjänsten till. Din dator kommer att räknas upp under

sitt datornamn.

6 Alla inkommande förfrågningar för den markerade tjänsten kommer nu att skickas vidare till den valda

enheten. Thomson Gateway kommer också att konfigurera brandväggen för att tillåta denna tjänst.

Om tjänsten inte finns tillgänglig i listan klickar du på . Skapa ett nytt spel eller program i listan

Välj en uppgift. För mer information, klicka på Hjälp i Thomson Gateway GUI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...