Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lagringsutrymme för appar i smartphone


Birgitta Hi

Rekommendera Poster

Jag har en smartphone Samsung Ace och jag har problem med lagringsutrymme när jag skall uppdatera appar. Har raderat en hel hel del andra appar för att få plats för de jag verkligen vill ha .Jag har inte särskilt många nu. Kan man öka lagringsutrymmet på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och denna app App2SD använder du till att flytta över program till just minneskortet.

Eftersom du bara har strax under 300 MB i internminnet, så behöver du troligen flytta över så mycket som möjligt, men vissa program som är inlagda från början kanske du inte kan flytta, så du får antagligen i alla fall prioritera vilka appar du verkligen behöver, sedan tillkommer ju också vissa uppdateringar som också lägger sig i internminnet, så det blir rätt fort fyllt ändå.

 

På sikt kanske du blir tvungen att byta telefon till en med större internminne, allt beroende på hur du använder din mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lagt in ett nytt microSDHC 32 GB och laddat ner appen App2SD men det står att mina appar är lagrade endast i telefon och går inte att flytta till SD kortet.. Måste jag konfigurera SD kortet? Det står inte var de flesta av mina appar är lagrade! Vad ska jag göra?

Mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar du kör Android 2.3?

 

Då ska du kunna gå in i inställningar/program och sen välja ett program och så ska det finnas ett alternativ för att föra över appen till SD kortet. Om appen i fråga har stöd för det men dom flesta appar har det numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...