Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vet inte vad som finns i papperskorgen


Martin_355

Rekommendera Poster

Hej. Vet inte om jag kommit till rätt forum. Men provar här.

Jag hade två operativsystem installerade i min dator (olika pationer). Windows Vista och Windows Xp. Jag avinstallerade Windows Vista och installerade jag Windows 7 för att kunna föra över alla filer och program från Xp. Installationen av Windows 7 var ett tag sen.

 

Nu är det en sak jag är oroglig över. Det finns något i papperskorgen i Windows Xp. Kollar vad det är för något det visar inget. Men när jag vill tömma papperskorgen frågar den om jag ska radera windows mappen. Jag vet att jag tömde papperskorgen när jag avinstallerade Vista.

 

Jag tänkte köra ett operativsystem (Windows 7). Vad ska jag göra? Om det var något som var raderad Xp eller Windows 7 så borde väl inte operativsystemen inte fungera men båda fungerar som vanligt. Kan jag på något sett komma åt papperskorgen för att se vad som finns där eller om det är något virus?

 

Mvh

 

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske missförstår men det är olika papperskorgar beroende på vilket Windows du kör, dvs vad som fanns i papperskorgar i Vista är borta. Eller vad menar du med att du avinstallerade Vista?

Normalt avinstallerar man inte Windows utan installerar ett nytt Windows ovanpå.

 

Om du inte ska fortsätta använda XP så spelar det ju ingen roll vad som ligger i dess papperskorgar.

 

Men har du sett efter om du ser fler filer och mappar om du slår på visning av både operativsystemfiler och dolda filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Martin_355

Ok. Har inte loggat in på ett tag.

Tror att han tog bort mappen. Det var min bror som gjorde det. Det fanns inget i papperskorgen att tömma i papperskorgen för Xp. Men så kort efter fanns det.

 

Xp behöver jag köra ett tag till på. Har en del viktiga program som körs där.

 

Man ska kunna se dolda mappar och filer. Har gått in och kollat det och det är markerat.

 

Om det är windows som är i papperskorgen. Borde jag inte ha problem med någon av versionerna. Det har jag inte fungerar som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska kunna se dolda mappar och filer. Har gått in och kollat det och det är markerat.
Okej, men hur är det med "operativsystemfiler"?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar där det står "dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas). Den är inte förbockad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...