Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med fönsterstorleken


FluH

Rekommendera Poster

Varje gång jag öppnar en fil, en mapp eller ett program begränsar sig fönsterstorleken i Windows till halva skärmen horisontellt. Jag får alltså varje gång dra ut fönstret så att det täcker hela skärmen (23 "). Detta tröttnar man snart på. Jag vill minnas att det fanns vissa knep i tidigare Windows, exempelvis Shift+Ctrl+Alt eller att stänga fönstret via Arkiv ett antal gånger. Men hur gör jag i Windows 8? Dessa halva fönster verkar ha låst sig för tid och evighet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar inte. Detta var det första jag försökte med. Jag har aldrig varit med om någonting liknande. Nästan inga fönster öppnas i maximal storlek, utan jag får hela tiden dra ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fönstret upptar halva skärmytan horisontellt, dvs nedre kanten på fönstret ligger mitt på skärmen. Varje gång jag öppnar ett fönster måste jag alltså först dra ned denna kant för att få ett helt fönster som täcker hela skärmen.

Jag har nu försökt mängder av olika sätt att komma tillrätta med problemet och frågat många, men ingen har en lösning. Jo, man har lösningar för Windows Vista och Windows 7, men inte för Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Problemet är löst!

 

Efter att ha dragit ut fönster hundratals gånger :( har tydligen Windows 8 "lärt sig" att när jag öppnar fönster ska de öppnas i maximal storlek. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...