Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil går inte att ta bort...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Jag har WIN XP och gjort en säkerhetskopia av min HD till en extern HD. Nu vill jag ta bort den gjorda säkerhetskopian från den externa HD:n genom att kasta filerna på vanligt sätt. Men det går inte. Jag får ett meddelande att mappen megazine inte är tom (se bifogad bild). Jag skickar med en bit av Utforskaren också om det kan hjälpa någon. Undermappen till mappen megazine (den som heter megazine.swf) är tom. När jag högerklickar på den får jag den meny som finns längre ner på sidan. Och den är ju inte lik det som normalt kommer upp. Har någon en idé hur jag får bort filen (och därmed också resten)?

/hans peter

 

megazine.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste först ta bort undermappen megazine.swf. Är du säker på att det inte finns dolda filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är filen megazine.swf som inte går att ta bort. Som du ser av menyn som jag skickade med finns det inget Ta bort.... Det går inte heller med krysset på menyraden upptill eller med Ctrl X.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte funkar med Mikael63 förslag måste du kanske boota upp datorn med Linux och radera den den vägen - fick själv göra det nyligen ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla goda råd. Vet dock dessvärre inte nu vilket som hade hjälpt. Jag tog nämligen tjuren vid hornen och formaterade om disken och då försvann förståss problemet. Men tack i alla fall.

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...