Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteriets laddning i Samsung Galaxy SII


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har Samsung Galaxy S2 och Android 4.04. Jag min mobils batteri drar minst 80 % på två dagar. När jag har använt 80 % under en tvådagarsperiod av mobilens batteri så har jag haft på mobilen i 12 timmar per dygn och skickat ett sms och ringt ett mobilsamtal och lyssnat på musik i en timme sammanlagt och gjort korta besök på webbplatser ett par gånger per dag .Är det här okej för Samsung Galaxy S2 ? Finns det något sätt ha mobilen på standby ?

Är det sant att Android 4.1 kan göra så att batteriet håller längre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din batteriförbrukning är normal för en S2, men stäng av bluetooth och Wifi när du inte använder dem. Om du stänger av 3G och enbart kör GSM spar du också ström.

Det finns större batterier till S2, http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/mobiltillbehor/EB-K1A2EBEGSTD?subsubtype=batteries.

Android 4.1 skall rullas ut under februari men jag tror knappast det påverkar batteritiden så mycket.

Jag måste ladda min S2:a varje natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det låter helt normalt, allt handlar ju som vanligt om hur mobilen används, t.ex. all streaming drar alltid mer ström, användning av blåtanden drar också mer ström, så finns det ju andra funktioner som är igång bakom, som man inte märker, som drar extra.

 

Som sagt, stäng av sådant du inte använder, finns alltid något som du faktiskt också kan avaktivera.

Stänga av 3G kanske är lite hårt, då får du ju sämre mottagning, och allt från nätet går långsammare att ladda hem.

Kanske bättre att satsa på ett större batteri?

Tror inte heller att 4.1 kommer att ge bättre batteritid, möjligen mycket marginellt, beror ju på vilka funktioner som blir uppdaterade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket inköpsställe skulle ni rekomendera för att köpa batteri ?

Nu har jag 1600 mah i batteriet,räcker det med 2000 mah eller ska man köpa 2600 eller 3500 mah ?

Var någonstans kan få tag skal eller fodral som passar mobilen efter det att man skaffat nytt batteri ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...