Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Profilnamn vid start av outlook 2010


Fraggelberget

Rekommendera Poster

Fraggelberget

Morsning på forat.

 

Har en liten fundering ang. outlook 2010 som jag nyligen ominstallerade/uppgraderade från 2007.

Efter ominstallation av hela burken (Win7Pro/64) så bytte jag till outlook 2010 från att ha kört 2003 tidigare.

Vet inte om det blev helt rätt när jag gjorde importen av .pst filen för nu måste jag välja profilnamn varje gång jag startar outlook. Ingen stor grej iofs men lite irriterande är det.

 

Så nu undrar jag om det finns någon som kan lösa detta åt mig eller om det bara är att göra om och göra rätt.

 

/Fraggelberget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte det är för mycket jobb för dig, så gör gärna om och gör rätt som du säger, så slipper du troligen eventuella följdfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för profiler? Om den ena inte är någon profil som du använder kan du gå till Kontrollpanelen > E-post > Profiler och ta bort den eller klicka på Använd alltid denna profil och välj den du använder i listan. :thumbsup:

 

Jag själv hade detta problem och innan jag kom på hur jag skulle göra så installera jag om outlook men profilen fanns kvar så en ominstallation kanske inte hjälper för dig heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här råkade jag ut för på min senaste dator, med Office förinstallerat.

Outlook tjatar om profilnamnet (Outlook) veranda start, även om man kryssar i att det ska vara förval.

Testade då att skapa en ny profil men samma sak där..

Jag tillhör gruppen administratörer.

 

Inget svar på frågan dock..

 

Kanske går att pilla i registret motvarande det som kryssrutan ska göra? Den är urbockad varje gång..

 

Edit: kanske det hjälper att markera där Kranis-97 föreslår. Såg inte att det var på annan plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fraggelberget

Vad är det för profiler? Om den ena inte är någon profil som du använder kan du gå till Kontrollpanelen > E-post > Profiler och ta bort den eller klicka på Använd alltid denna profil och välj den du använder i listan. :thumbsup:

 

Jag själv hade detta problem och innan jag kom på hur jag skulle göra så installera jag om outlook men profilen fanns kvar så en ominstallation kanske inte hjälper för dig heller.

 

 

Tacka, det löste i alla fall inloggnigsproblemet. Det skumma är att det finns bara en profil att välja, så varför den frågar vilken vet jag inte. Men går man in in Kontrollpanelen > E-post > Profiler så finns det två datafiler i kontoinställningar > datafiler, men bara en .pst fil i mina dokument/outlook filer. Skumt är det men nu slipper jag i alla fall välja profil varje gång jag loggar in :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för profiler? Om den ena inte är någon profil som du använder kan du gå till Kontrollpanelen > E-post > Profiler och ta bort den eller klicka på Använd alltid denna profil och välj den du använder i listan. :thumbsup:

 

Jag själv hade detta problem och innan jag kom på hur jag skulle göra så installera jag om outlook men profilen fanns kvar så en ominstallation kanske inte hjälper för dig heller.

Tack!

Fungerar.

Poäng!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...