Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med återinsatallation av program efter udgradering till W8 på Asus N56VM


Pellepop

Rekommendera Poster

Hejsan!Först o främst så ber jag om ursäkt om jag lagt denna fråga fel.Uppgraderade min Asus N56Vm till W8.När jag senare skulle

återinstallera Asus splended video enhancement så fick jag ett felmeddelande på min skärm:Sorry,this program only supports Asus

Notebook!Enligt efterforskningar på "nätet"så ska man först installera ATKAPCI driver på datorn.Men nu till min fråga..vilken av de två

som finns tillgängliga?Finns en som heter V 1.0.0022 2012.10.19 samt en som heter V 1.0.0023 2012.10.17 ?Den nyare versionen

har ju äldre datum?Kan nån hjälpa gamla gubben!Med vänliga hälsningar o undran!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

På ASUS support sida för modellen Asus N56Vm hittar du alla drivrutiner, och verktyg inkl. ATKAPCI och även Asus splended video enhancement Version V1.03.0004

http://www.asus.se/N...N56VM/#download

 

Dessa finns under Utlities en bit ned. Du väljer först operativsystem Windows 8

Kontrollera noga att det är rätt modellbeteckning jag letat fram, så det stämmer med din modell.

 

Passa även på att installera senaste drivrutiner tex. för VGA (grafiken) och chipset etc.

Fråga om något är oklart.

Mvh

 

[Edit] Nu först såg jag att det finns 2 st.lite oorganiserat eftersom dessa inte ligger efter varandra.

Dessutom saknar jag logiken på versionsnamnen, den med högsta versionen ligger sist och den med lägre version ligger före och med senare datum.

Ok. Ta den lägre vers. med senare datum ATKACPI driver and hotkey-related utilities Version V1.0.0022 till att börja med.

Kom ihåg att avinstallera den gamla om du har en sådan, innan du kör denna.

 

[Edit2] Skapa först en systemåterställningspunkt, ifall något går fel så du kan återställa datorn till det läge den hade då denna skapades.

Hittade en bra guide här, även om det är HPs http://h10025.www1.h...=c03529023#N211

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen har skillnaderna med att göra om man skall uppgradera från Windows 7 till windows 8, då skall nog den högre versionen först installeras under Windows 7 - innan -uppgradering till Windows 8

 

http://www.asus.se/N...N56VM/#download

 

Version V1.0.0023

 

Description ATKACPI driver and hotkey-related utilities

If you want to upgrade your OS from Win 7 to Win 8,to prevent software compatibility issue, please uninstall the older version driver before install the newer version driver

 

Men det där blir jag faktiskt inte klok på heller, svårt att se vitsen med V1.0.0022 ;)

Frågan är om datumen blivit lite fel, så det ialla fall är bättre med nya ver.?

Men kör först V1.0.0022 som jag tidigare sade och skapa en systemåterställningspunkt först.

 

Kanske någon annan har tips i detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då fungerar bakgrundsbelysning bakom tangenterna o Splendid video gick att ladda ner,efter återställningspunkt skapats o

 

ATKAPCI v.1.0.0023 laddats ner.Har även installerat Life frame(för webcam).Däremot så hittade jag inte Asus video magic på uppdateringssidan.

 

Den finns på min skiva med flera av Asus "skrotprogram",men finner inte rätt väg i datorn för att kunna laddas ner(eller nåt sånt stod på skärm)

 

Enligt andra som uppgraderat till w8,så fungerar det för dem..men men!Man kanske inte ska installera alla konstiga program ifrån Asus.Men tack för

 

hjälpen att ordna detta för mig!MVH Gubben 50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...