Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gräva i CD-Labelprint?


L Geek

Rekommendera Poster

Ett program - CD Labelprint - följer med när man köper exempelvis en Canon Pixma IP4500 som man kan skriva ut på CD/DVD med. Undrar om det finns någon som vet hur man kan "tighta ner" det inre måttet i programmet mer än den ganska blygsamma möjlighet som finns med? Skulle vilja ha möjlighet att skriva ut på CD/DVD för exempelvis semesterbilder/filmer och liknande så nära centrum av skiva som möjligt eftersom jag sedan länge köper media som anges vara "full face printable".

 

Gissar att man kanske tvingas ge sig in i registret och då undrar jag om någon har pejl på detta?

 

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Jag använder det programmet själv för att bl.a. skriva på dessa särskilda CD/DVD skivor.

 

Vilken innerdiameter är du ute efter i mm?

 

Att däremot ändra i registret för att uppnå detta är jag mycket tveksam till.:blink:

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Flyfisherman, jag är inte särdeles orolig inför att rota i registret. Har gjort det ett antal gånger, är dock tacksam för ditt engagemang. ;)

 

 

NoWin, har varit inne i registret. Börjar med att mäta på DVD vad "innersta" diameter uppgår till och korrigerar sedan. Återkommer med hur det går, ser lovande ut! Grazie för tipset! :)

 

Uppdaterat: Jo, tipset funkar som tänkt. Har gjort ytterligare en justering i registret så ska det bli optimalt. Än en gång; Tack för tipset :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Select Paper sedan New där kan du göra en egen mall och ställa både inner och yttermåttt.

 

 

Var ju redan sagt här ovan sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Select Paper sedan New där kan du göra en egen mall och ställa både inner och yttermåttt.

 

 

Var ju redan sagt här ovan sorry.

 

 

Det är lugnt! Tack ändå, frågan kunde vara ställd av en nybörjare på programmet.

Känner till ditt exempel väl, det var det första jag gjorde när skrivaren var installerad.

Ska dock kolla om ditt tips kan ge mig något mer nytt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...