Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox, vad kan saknas för att se video?


Thirteen

Rekommendera Poster

Har du NoScript? Kolla i så fall att du tillåter tillräckligt mycket i det.

Nej, kör utan NoScript

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Kaspersky något webbskydd som kan spöka?

Inget spök med Kaspersky vad jag kan se

 

Det kanske inte är meningen att det ska fungera?

post-71662-0-11812300-1357317438_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat Firefox 17 i Win8 pro 64bit och senaste Flash 11.5.502.135 med resultatet att inga videos under CNET TV fungerar Däremot fungerar Flash annonser på CNET tv sidorna.

Inga tillägg och med Defender som antivirus.

Som exempel: SVT play fungerar felfritt.

 

Men IE10 fungerar felfritt om jag nu skulle vara intresserad av sidorna så inget problem för mej!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser en video när jag följer Thirteens länk i första inlägget. Det gäller 64-bitars Windows 7 och Firefox med senaste Flash, men jag fick godkänna många webbplatser i NoScript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser en video när jag följer Thirteens länk i första inlägget. Det gäller 64-bitars Windows 7 och Firefox med senaste Flash, men jag fick godkänna många webbplatser i NoScript.

 

Jag har inget problem att se videon i windows 7 64 bit med en nyinstallerad Firefox och flashplayer.

 

Men problemet för TS är väl ändå med Windows 8 i alla fall om man studerar bilden i inlägg nr 9 ?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller jag kan se videon med Firefox 18 (v7). Jag har Windows 8 32-bit, Flash Player 11.5.502.135.

 

Däremot går den utmärkt att se i Chrome och IE 10.

 

Detta måste undersökas - vad är det som blockerar?!!

 

 

EDIT: Har du AdblockPlus som add-on så avinstallera det, starta om Firefox och testa.

I deras filter ligger nämligen cnet.com som spärrat (!) om man tittar i deras filter. Försökte lägga in ett undantag/regel för cnet.com men det verkar inte gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker vidare här med. Det är BARA i Firefox med Windows 8 som jag inte kan se video på cnettv.cnet.com, även med addons avinstallerade. Flash Player aktiveras inte för stream där!

I Windows 7 fungerar det.

 

Söker man i andra forum så är det många fler som har detta fel, men ingen verkar veta svaret på varför.

 

Någon annan som kan komma med tips, förslag eller idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret verkar ligga i Windows 8 och "Whitelist" för Flash Player. Tydligen blockeras vissa sidor i Flash Player och Windows 8 och man behöver därför manuellt lägga till den sida man vill aktivera Flash Player på. Kan det bli mer dumt än så!

 

Här är en instruktion som även finns att läsa på XDA Developers, om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Windows 7 FF 17 med AdBlock Plus - Cnet TV fungerar

Windows 8 FF 17 med Adblock Plus - Cnet TV fungerar Ej

 

Som sagt, något i Windows 8 som blockerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret verkar ligga i Windows 8 och "Whitelist" för Flash Player. Tydligen blockeras vissa sidor i Flash Player och Windows 8 och man behöver därför manuellt lägga till den sida man vill aktivera Flash Player på. Kan det bli mer dumt än så!

 

Här är en instruktion som även finns att läsa på XDA Developers, om jag inte minns fel.

 

Jo men nu fungerar flashvideorna i både skrivbords IE10 och i appen IE10 (inifrån Metro) .Det lär vara så att det främst är IE10 appen som kan spärra

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är BARA i Firefox med Windows 8 som jag inte kan se video på cnettv.cnet.com, även med addons avinstallerade. Flash Player aktiveras inte för stream där!

I Windows 7 fungerar det.

 

Även min erfarenhet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar med en bild på hur det ser ut när jag besöker http://cnettv.cnet.com/ med Firefox 18 (eller 17, spelar ingen roll) i Windows 8.

 

Sidan fungerar med IE10.

Sidan fungerar med Chrome.

Firefox och Flash Player fungerar som det ska överallt UTOM på ovan sida.

post-115810-0-93989700-1357563586_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev en förfrågan om detta till Cnet och fick nu svar:

 

We are aware of this issue and our engineers are currently working on a solution. We apologize for the inconvenience in the meanwhile, and appreciate your patience.

 

Så det är väl bara att avvakta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev en förfrågan om detta till Cnet och fick nu svar:

 

We are aware of this issue and our engineers are currently working on a solution. We apologize for the inconvenience in the meanwhile, and appreciate your patience.

 

Så det är väl bara att avvakta!

 

Härligt! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar det för mig med Cnet.

 

 

Så bra! Men hur gjorde du då? Tror många skulle uppskatta om du delade med dig och berättade hur du löste problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra! Men hur gjorde du då? Tror många skulle uppskatta om du delade med dig och berättade hur du löste problemet.

 

Har inte rört några inställningar mer än att jag har plockat bort Java för en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...