Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fånga dfatorbild?


Niss3

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en "huvuddator" som jag vill streama från.

 

Sen har jag en annan dator som jag skulle vilja få in bilden av i samma stream.

 

Hur skulle jag kunna få bilden från dator 2 in i dator 1?

 

Det finns ett program som heter VNC jag provat, men det kräver en del prstanda och orsakar fördröjning. Det bästa hade varit om jag direkt kunnat dra en kabel mellan datorerna och överfört bilden på något sätt, men jatg vet inte vad det skulle kräva för utrustning alls eller om det ens är möjligt?

 

Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag förstår riktigt..

Vill du i princip ha dubbla skärmar som visar samma sak och där ena skärmen är en bit bort?

Om ja:

Hur långt avstånd?

Har du tillgång till en lös datorskärm eller är det frågan om en bärbar?

 

"streama från" - menar du då ljud och bild från ex. en film eller är det mer att visa "skrivbordet" enligt ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag kan försöka förklara lite tydligare.

 

Jag har en riktigt kraftig dator, 1.

Den andra datorn är lite mindre kraftig, 2.

 

Jag vill kunna spela spel på både dator 1 och 2 samtidigt, och sända det vi spelar från samma dator (via youtube t.ex.).

 

Det vill säga, jag skulle vilja se allt som händer på dator 2 på dator 1 i realtid så jag kan spela in det med dator 1 samtidigt som vi spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger nog inte med ändå.

Om du ska spela på dator 1 och på dator 2 samtidigt som du på dator 1 ska se det som visas på dator 2 - blir det inte svårt att spela på dator 1 då?

Eller ska du köra spelen i två fönster och spela in båda dessa fönster?

 

VNC borde ju flyta på bra i ett LAN kan man tycka..

TeamViewer är ju ett annat alternativ men det lär ju inte vara snabbare.

 

Om det funnits en tredje dator skulle den kanske kunnat "fjärrstyra" dator 1 och 2 samtidigt i varsitt fönster. Ev tidsförskjutning kanske blir lika då så att det stämmer mellan spelarna?

 

Kanske kan man från dator 1 "fjärrstyra" även sig själv samtidigt? Då skulle det bli tre fönster, 1 för spelet, 1 för en kopia av det egna spelet, 1 för en kopia av dator 2.

 

Den tredje datorn skulle kanske kunna vara en virtuell maskin som tittar på, och spelar in, både dator 1 & 2. Den virtuella kan (nog) vara minimerad för att inte störa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hänger nog inte med ändå.

Om du ska spela på dator 1 och på dator 2 samtidigt som du på dator 1 ska se det som visas på dator 2 - blir det inte svårt att spela på dator 1 då?

 

Vi är två som ska spela på varsinn dator.

 

När vi använder tv-spels konsoler använder vi "easyCap". Vi splittar videosignalen från konsolen, den ena in i tv:n och den andra in i easyCap:n. EasyCap:n är pluggad in i datorn, installerar drivrutiner från CD (eller internet) och vi får upp det vi spelar på konsollen i datorn och kan streama via t.ex X-split.

 

Att använda flera easyCap för att fånga flera konsoller är inget svårt. Problemet är ju just att vi vill spela från datorer nu, och det går inte att fånga videon från datorn på samma satt (såvitt jag vet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men räcker det inte att fånga det som spelas med ex. Fraps?

Fast detta ska kanske streamas också, i realtid?

 

Har för mig att man kunde få "skrivbordet" att vara en sk. TWAIN-källa och då går det ju att streama..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...