Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

en liten bild som blir med Jquery - Popup/Tooltip.......


Yellow dog

Rekommendera Poster

Jag söker efter någon form av script som är litet och snabbt där jag kan ha en liten bild (förminskad) som blir stor (fullstorlek) när man för muspekaren över den.

Jag vill också att den stora bilden alltid visas på samma ställe.

 

Ett exempel på hur jag menar visas här: nwn.nordicweather.net

Klicka på/välj tabeller, för sedan muspekaren över bilden som liknar en kamera (till höger i bild), efter någon sekund så visas bilden från en web/väderkamera ungefär mitt i bild.

 

Har försökt med d.i.v tooltip script men har hittills inte hittat något som fungerar som jag vill.

Det det oftast faller på är att det vill följa muspekaren eller visas relativt till var muspekaren pekar på bilden.

 

Har lagt x antal timmar på att ladda ner, modifiera och prova ett X antal script, så om någon vänlig människa har ett bra tips på var man kan hitta det jag söker så vore jag mycket tacksam.

 

Planen är att använda det på samma/liknande sätt, tanken är att använda en förminskad bild av den ifrån min web/väderkamera och när någon för muspekaren över den så visas bilden i fullstorlek över det som då finns i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag söker efter någon form av script som är litet och snabbt där jag kan ha en liten bild (förminskad) som blir stor (fullstorlek) när man för muspekaren över den.

Jag vill också att den stora bilden alltid visas på samma ställe.

 

Ett exempel på hur jag menar visas här: nwn.nordicweather.net

Klicka på/välj tabeller, för sedan muspekaren över bilden som liknar en kamera (till höger i bild), efter någon sekund så visas bilden från en web/väderkamera ungefär mitt i bild.

 

Har försökt med d.i.v tooltip script men har hittills inte hittat något som fungerar som jag vill.

Det det oftast faller på är att det vill följa muspekaren eller visas relativt till var muspekaren pekar på bilden.

 

Har lagt x antal timmar på att ladda ner, modifiera och prova ett X antal script, så om någon vänlig människa har ett bra tips på var man kan hitta det jag söker så vore jag mycket tacksam.

 

Planen är att använda det på samma/liknande sätt, tanken är att använda en förminskad bild av den ifrån min web/väderkamera och när någon för muspekaren över den så visas bilden i fullstorlek över det som då finns i bakgrunden.

 

 

Jag gjorde det så simpelt så möjligt ^^, hoppas det fungerar och om du behöver mer hjälp är det bara att fråga :)

 

 


<html>
<head>
<style type="text/css">
.Main  {
position: relative;/*Positionering för Mini*/
float:left;/*trycks mot vänster*/
}
.Main span {
position: absolute; /*Positionen för popup medan den är gömd*/
visibility: hidden;/*Den göms*/
}
.Main:hover span {
visibility: visible; /*Den visas*/
top: 5px; /*IE6 bug*/
z-index:20px;/*Positionera över allt annat på sidan*/
left: 400px;/*Hur mycket den skall tryckas ut från vänster*/
}
</style>

</head>
<body>

<a class="Main" href="#">
<div class="Lilla" style="width:30px; background-color:#000; height:30px;"></div><!-- Den lilla grejen -->
<span>
<div class="Stora" style="width:400px; background-color:#999; height:200px;"></div><!-- Det skom skall poppa ut -->
</span>
</a>

</body>
</html>



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...