Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta startbild


kjohl

Rekommendera Poster

När jag köpte min nya PC med Windows 8 fanns en tråkig logga på från säljföretaget som startbild - den som dyker upp just när man startar datorn.

 

Jag skulle vilja byta ut den mot något av mina foton i stället. Hur gör jag? N´ån ändring i registret gissar jag...

 

Med vänlig hälsning

 

kjohl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker på skärmen som visar att datorn är låst?

 

Då väljer du inställningsmenyn från höger på skärmen. Valet längst ned som heter något i stil med ändra pc-inställningar. Sen borde det första valet som dyker upp vara den bild du vill ändra på. Klicka bara på knappen under bilden så kan du välja egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ordning bilder visas på en dator med Windows 8 bör vara

1. Bios logga

2. Windows logga

3. Låsskärm

4. Startskärm

5. Skrivbordsbakgrund.

 

Låsskärmen visar tid och datum, startskärmen visar som ovan dina tiles. Skrivbordet visar dina ikoner etc.

 

Är det så att det är den första bilden du vill byta i det här fallet? Dvs biosloggan, den brukar visa datortillverkarens logga eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Biosloggan är det säkert (men jag visste inte vad den hette)

 

Hur ändrar jag den? Går det att använda ett foto från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går att ändra BIOS logga med eget foto eller ta bort det helt och köra med standard från tillverkaren (ej från butiken) beroende på vilket moderkort du har.

 

Tex. på mitt ASUS P8Z68 Deluxe moderkort så kan jag ändra detta med hjälp av ASUS AI Suite II > MyLogo eller infrån ASUS UEFI BIOS setup.

kolla vilka val du har med medföljande Utils (verktyg) till moderkortet, brukar finnas på särskild CD/DVD skiva eller så gr du in på tillverkarens suport sida och hämtar programmet.

 

Läs i moderkortsmanualen eller andra pdf. manualer för Util (verktyg) programmen på CD-skivan vilka möjligheter det finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...