Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam Firefox


Upper

Rekommendera Poster

Bara trevligt att kunna hjälpa till :)

 

Inget att be om ursäkt för.

 

Har du uppdaterat till Firefox 18 som kom i veckan?

 

Både Bredbandskollen och SVT Play använder Flash, men inte TPTest5.

 

Inaktivera alla tilläggen utom Flash och se om det blir någon förbättring.

 

Om det fortfarande är dåligt så avinstallera Flash med hjälp av de särskilda anvisningarna som finns på http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.html innan du installerar på nytt efter en omstart av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara trevligt att kunna hjälpa till :)

 

Inget att be om ursäkt för.

 

Har du uppdaterat till Firefox 18 som kom i veckan?

 

Både Bredbandskollen och SVT Play använder Flash, men inte TPTest5.

 

Inaktivera alla tilläggen utom Flash och se om det blir någon förbättring.

 

Om det fortfarande är dåligt så avinstallera Flash med hjälp av de särskilda anvisningarna som finns på http://helpx.adobe.c...er-windows.html innan du installerar på nytt efter en omstart av datorn.

 

Hej!

Återigen.

Tack för svar, tack för engagemang.

Jag har denna söndagseftermiddag till punkt och pricka genomfört de förslag som föreslagits.

Dessvärre måste jag då - tråkigt nog - meddela att detta på intet sätt förbättrat hastigheten när jag kör Bredbandskollen eller kollar strömmande media på SVT-Play.

Något som förvånade lite var att då jag avinstallerade den tidigare versionen av Firefox och installerade Firefox 18 så var den profil jag tidigare skapat fortfarande med.

För övrigt kan sägas att allt avlöpte problemfritt det var således endast resultatet som var en besvikelse.

/novisen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt att det inte hjälpte. Tyvärr har jag nog inga fler förslag på lager. :(

 

När man avinstallerar Firefox så finns fortfarande profilerna kvar, just därför att vanligaste anledningen är byte av version och inte att man vill sluta helt med Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...