Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råkade Radera Microsoft Word?


tinalina

Rekommendera Poster

Hej jag har ett problem! Jag har råkat avinstallera Microsoft word som jag redan hade på min dator... Jag vet inte hur! Det började med att jag skulle testa microsoft office för att jag behövde använda powerpoint till ett projekt, så jag laddade ned test verisionen, den funkade inte så jag avinstallerade den! Men när jag skulle använde Word så var den borta och ersatt av Wordpad! Riktiga Word finns ingen stans! Å det kostar ju att köpa Word! Behöver verkligen ha det!! Finns det nått sätt att få tillbaks det? ( Jag har en ny dator) Skulle vara tacksam för hjälp!! / mvh Tina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du har en ny dator.

Var office förinstallerad när du köpte datorn?

Om så är fallet så bör de finnas en möjlighet att ladda hem och installera om Offis från datortillverkarens support sida i alla fall om de är en seriös datortillverkar med bra support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator?

Kan finnas en dold återställningspartition på den.

D.v.s. datorn återställs till nyskick med det som fanns på den.

Egna program och inställningar försvinner vid en ev. återställning.

Så det gäller att först ta kopia på allt viktigt man vill behålla,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en systemåterställning till en tidpunkt innan installationen av Office hjälper.

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du Word innan du laddade ner Office? Word och PowerPoint ingår vanligtvis i samma paket, så då borde du haft PowerPoint innan du laddade ner det, eller? Då kan det blivit en konflikt melland två office installationer. Vilka versioner var det på Office du laddade ner och Word du hade?

 

Du kan testa en systemåterställning som Cecilia sa, jag själv har dock erfarenheter av att det alltid blir fel vid sådana, men det är ju värt att testa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte! Vill bara veta om jag måste betala för att få det när jag hade det redan från början.. Det är konstigt att det bara försvinner sådär :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Word ingår i Office-paketet du installerade så skrev den nya Word-versionen över den gamla, så det är inte så konstigt att den gamla försvann.

 

Har du prövat något av förslagen du fått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...