Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung Galaxy Note 5,3" vs. Sony Ericsson Xperia mini 3"


Gäst

Rekommendera Poster

Detta med smartphones ... jag kan i ärlighetens namn inte bestämma mig för vilken jag ska använda. Min Samsung Galaxy Note med 5,3" är stor och jättetrevlig att surfa med. Pennan är trevlig att använda också. Men ljudet vid samtal är mindre bra. Det låter burkigt på något vis.

 

Min sedan innan trevliga Sony Ericsson Xperia mini med 3" skärm har ju bara ett såå behändigt och litet format (den går att gömma i handen) och ljudet vid samtal kan inte bli bättre. Det går att surfa med den också, dock får det zoomas lite på ordinära webbsidor. Facebookappen fungerar utmärkt även om jag märker att ökad styrka i läsglasögonen hade hjälpt lite. :)

 

Xperian är också bättre då jag kopplar den till datorn för bilder och allt poppar upp direkt som miniatyrer vilket inte är fallet med Noten hur jag än kopplar in den. En lösning är att ha båda telefonerna med mig på jobbet men då får jag skaffa mig ett abonnemang till för annars är det ju ingen mening.

 

Som avslutning till alla iphonister skriver jag att jag är helt dum i huvudet (IQ 20) eftersom jag inte köpt en iphone, ok? ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt ljud kan ju i flera fall korrigeras med ett headset. Jag har två headset till min lumia, ett bluetooth och ett med sladd. Ljudet blir bättre med sladd, men bluetooth har fler knappar för att styra musik. Så det blir oftast bluetooth.

 

Har du funderat på att skaffa tvillingkort? Jag hade det tidigare och då var det enkelt att växla mellan två medhavda lurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter några månader med denna Note så vägrar jag använda någon annan telefon för denna bara äger grymt! Med ett 5200 mAh batteri är den ännu bättre och ligger så fint i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...