Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Open source PHP- DMS


Nigge

Rekommendera Poster

Tjena!

Kanske ett långskott, men ni brukar vara väldigt duktiga så jag gör ett försök!

 

Jag behöver ett dokumenthanteringssystem som skall kunna hantera framförallt PDF´er...

 

Det jag vill att det skall kunna göra är att hantera inloggningar, så att vissa users får lägga till dokument, medans andra enbart får läsa dokumenten (ladda hem)

 

Dokumenten vid uppladdning skall vara indelade i olika kategorier,

där uppdelningen skall vara hierarkisk... typ

"Bilmärke (Volvo) -> Modell ->V40 ->Motor ->2.0t"

 

Man skall HELST kunna välja ett antal filer för uppladdning så att man inte behöver ladda upp fil för fil...

Man skall kunna ange beskrivning på varje fil... t.ex. titel på pdfen eller dyl. om filnamnet inte är samma som titeln...

 

Har ni några tips på open source lösningar som stämmer överens med detta?

 

(Jag håller på och googlar och testar olika konstant, så ett svar i stil med "googla" önskas ej, jag försöker helt enkelt underlätta googlingen och få tips om vad jag ska testa för att spara lite tid...)

 

Hjärtligt tack!

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du skrivit fel, eller är DMS något annat än CMS?

 

Wordpress är en bra start.

Enkelt att komma igång och att sätta upp användare. Användare kan även registrera sig som admin sedan godkänner.

 

Hur du sätter upp sidorna är upp till dig, men Wordpress är enkelt och finns många mallar på utseende man kan använda - både gratis och för en mindre summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du skrivit fel, eller är DMS något annat än CMS?

 

Wordpress är en bra start.

Enkelt att komma igång och att sätta upp användare. Användare kan även registrera sig som admin sedan godkänner.

 

Hur du sätter upp sidorna är upp till dig, men Wordpress är enkelt och finns många mallar på utseende man kan använda - både gratis och för en mindre summa.

 

Är inte helt hundra att DMS är ett vedertaget uttryck, men jag har då använt det under några år med väldigt bra resultat :-)

(Document management system), dvs enbart document...

 

Är Wordpress open source? det är nämligen viktigt att det är gratis!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för något är open source betyder automatiskt inte att det också är gratis, men i wordpress fall är det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för något är open source betyder automatiskt inte att det också är gratis, men i wordpress fall är det så.

 

Nej naturligtvis inte, slarvig begreppsanvändning ifrån mig men du förstod vad jag menade, det är ändå det viktigaste,

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...