Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.net fallerar.


Dunderklumpen

Rekommendera Poster

Dunderklumpen

Försökte (23 gånger) att få installerat .net 3.5.1 men Windows Update funkar inte där det hämtar det ifrån när man väljer det i Windows funktioner. Varför har man inte filerna liggande med på hårddisken efter installation ? Idioti att det inte är förinstallerat då mängder av program använder det.... Och varför kan man inte installera det manuellt med vanlig installation ? Hur tusan tänker Microsoft...nä, just det de tänker inte alls som vanligt....

 

Jag har försökt med diverse DISM-kommando funna online....t.o.m Microsoft's egna...nada...62,6% installerat offline och sedan får man bara veta att källan (installations-dvd:n) är felaktig sökväg. Och det säger skräpet efter 10 minuters harvande...

 

Hur i hela friden får man bara sälja sådan här dynga som inte fungerar ? Hur ? Fattar bara inte varför 8:an ens blev släppt till PC....

 

Windows 8 ÄR t.o.m sämre än både Windows ME och Vista - bara en massa strul !!! Skulle hellre klämt in Windows 2000 än detta skräp kallat Windows 8.

 

Ja jag är förbannad nu. Mer strul och Vista ersätter 8 - punkt.

 

Finns det någon som vet hur man ska göra ? Jag måste ha in .net annars kan jag inte installera mängder med program...GRRRRR !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite otydligt exakt vad du gjort (förutom testat olika DSIM-kommandon) men jag hade inga som helst problem att installera.

 

Jag gick via Kontrollpanelen > Programs > Turn Windows features on or off. Sen markerade jag allt under ".NET Framework 3.5 (includes .NET 2.0 and 3.0)". Därefter valde jag att hämta filerna Online varpå de laddades ned och installerades.

Har du testat att installera från kontrollpanelen på detta sätt?

Observera att datorn måste vara ansluten till internet.

 

Som du sett så kan du även installera från installationsmediet (CD-ROM eller uppmappad ISO-fil) för Windows 8 mha DISM-kommandot.

Du måste då som sagt ha mediet samt ange var detta finns.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh506443(v=VS.110).aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...