Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna chassi på Ipad3


andzze

Rekommendera Poster

Jag behöver öppna alumuniumbakstycket på min Ipad 3 för att få bort lite grön korrosion på ett av stiften. Hur gör man för att öppna bakstycket, är det bara snäppklipps den sitter med och isf var? Ser inga skruvar någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är jag jättebesviken på Apples garantiregler. Lite grönt på ett stift i dockningakontakten förhindrar lagning av ett helt annat fel.Jag byter till annat märke nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bra ide. Har försökt och man kommer bara åt yttersta delen av 30 pols stiftet. Behöver få bort aluminiumhöljet för att komma åt längre in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild? Provat att ta bort det utan att öppna med hjälpa av olika produkter?

 

Bra förslag. Körde med T-sprit (egentligen ska det vara isopropanol, men det blev inte bättre än T-sprit när jag provade. Dunstade dock snabbare) och de tandpetarborstar man kan köpa på apoteket, blev som nytt. Och voiala, reparationen gick igenom nålsögat där de kollar eventuell korrosion först.

 

 

 

Till alla iPhone och iPad användare. Kolla den 30 poliga dockningskontakten först med lupp innan ni lämnar in för garantireparation. Apples omöjliga garantikrav suger. Egentligen, ni som funderar på iPhone/iPad, köp dem bara om ni så gärna vill ha dem att garantin inte är viktigt. Om jag skulle köpa en surfplatta med var jag vet nu skulle det bli från dem som har garanti i realiteten. De nya Widows 8 plattorna verkar intressants. Speciellt de som kommer med i5 processorer. Då först är det ju full kompatibilitet med PC program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...