Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


biake

Rekommendera Poster

Sedan någon vecka fungerar inte min Windows Live Mail. Varje gång jag hämtar mailen får jag med tidigare mail. Jag får alltså samma mail hela tiden. Mailen tas inte bort när jag hämtat dom. Vet någon varför ? Telia menar att det är något fel på mina inställningar i Live mail, men där har jag ju inte ändrat något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att Gå till Arkiv/Huvudmenyn > Alternativ > E-postkonton > Dubbelklicka på ditt konto > Avancerat > Bocka ur Lämmna ett exemplar av meddelandena på servern. Själv kör jag med den inställningen men jag får ändå inte samma mail hela tiden :huh:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack Cecilia, och ursäkta mitt sena svar, men jag har varit utomlands två veckor:

Så här säger Telia: Vi lämnar ingen support på Windows Live Mail. Ring Windows. Eller pröjsa för Premium Support.

Då loggar jag på Telia Webbmail. Där ser jag alla mina mail. Tar bort alla som är ointressanta och då blir det 5-6 mail kvar av cirka 90 mail. Som alltså hämtades varje gång jag öppnade mina mail med Windows Live Mail. Men jag tyckte att det fanns mail där som jag inte kände igen när jag hämtade dom med Windows Live Mail. Nåväl, jag rensade friskt och det blev bara 4-5 mail kvar. När jag därefter hämtade mina mail med Windows Live Mail funkade det ! Jag fick inte mina gamla mail igen. Konklusion: Jag tror att det fanns ett mail med något skit i som bröt nerladdningen. Man kan ju tänka sig att det funkar så att man hämtar sina mail och därefter markerar man dom som hämtade. Men processen bröts av något mail och jag kom aldrig till "markerade som hämtade". Skräpet låg i något som jag rensade direkt i Webbmailen. Jag kanske "ropar hej innan jag är över bäcken", men jag tror inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...