Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

[LÖST] Firefox döljer sista delen av adressen i adressfältet


RobinHood

Rekommendera Poster

Firefox är på väg ut med version 16 vilken dag som helst om du vill vänta lite på den.

 

Äntligen ! som någon sa ... :D

 

Mysteriet är på gång att lösas.

Som en "problemkompis" på Mozilla forum tipsade om efter att ha läst min HiJack-länk där .

Han såg att jag hade Authentec:s program för fingeravtrycksläsare och misstänkte det.

 

Och , Yes , när jag tog bort Authentec Truesuite så försvann problemet.

Det lustiga är att när jag ominstallerade Truesuite dök inte felet upp - men jag är inte helt 100% säker ännu.

Det kan ju ha varit så att installationen blev korrupt på något sätt - eller att den inte är helt kompatibel.

Det är min egen teori - men vi får se.

Det finns ju en koppling till webbläsare för olika former av inloggning.

 

Egentligen behöver jag inte det programmet - jag vill bara kunna logga in i Windows men - det tycks inte fungera med bara driver och Windows eget program. Men jag har kontaktat Authentec så få vi se vad dom svarar.

Installerade även deras Firefox tillägg tidigare men tog bort den - och jag misstänker den mest egentligen även om den är borttagen.

Vi få se.

 

Det är iaf närmare lösningen och slut på de nattliga grubblerierna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad roligt att du till slut har kommit på orsaken! :thumbsup:

 

Ja visst är det roligt - och jag kan tillägga att det nu är 100% säkert dessutom !

En teori är att det blev en dubbel installation på sätt och vis därför att tillägget installerades i Firefox.

Men då hade jag installerat True suite som också fungerar direkt med Firefox även om det finns ett True suite tillägg.... :blush:

Där tror jag det blev fel.

 

Det är också fingersensorn som skiljer mina 3 Fujitsu P701 åt - jag har en sån bara på 1 maskin.

Men vem tänker på det...

 

Nu fungerar Firefox med True suite och även Windows Biometric.

När man knappar in lösenord kommer automatiskt en fråga i Firefox "drop down" om jag vill spara i True suite även på https .

Kan kanske vara säkrare än Firefox lösenordsfil ?

Åtminstone är det bekvämare när jag ska logga in på Eforum - så nu får man vara rädd om pekfingret :D

 

 

 

Edit: AuthenTec meddelar i mail att den allra senaste versionen av True suite fungerar med Firefox 13-16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte använder ett huvudlösenord i Firefox så är det lätt för ett skadligt program i datorn att läsa ut lösenorden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte använder ett huvudlösenord i Firefox så är det lätt för ett skadligt program i datorn att läsa ut lösenorden.

Ja det är väl vad jag trott länge - men det borde vara säkrare med True suite

Men jag har testat huvudlösenord som kändes lite jobbigt med 10 tecken.

 

Sen det här med lösenord på Firefox Sync om man inte har egen lagringsplats känns lite darrigt.

Minns jag fel om jag läste någonstans att någon hade knäckt Windows Biometrikprogrammet och kunde kringgå det ?

Avtrycken lagras väl som bilder ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...