Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows startar utan ikoner


joakim83

Rekommendera Poster

Hej!

När jag startar min dator (Windows 7) visas endast bakgrundsfärgen, inga ikoner eller muspekare syns. Trycker jag Crtl Alt Delete så blir skärmen svart men jag kan genom att trycka Enter komma tillbaks till det tomma skrivbordet igen så det verkar som att menyn som kommer vid Ctrl Alt Delete ändå fungerar men ej syns.

 

Trycker jag på reset knappen och startar om datorn så startas datorn som vanligt med synliga ikoner (för det mesta) ibland kan det krävas 2-3 omstarter, dock kommer ALDRIG ikonerna fram när jag sätter på datorn första gången efter att den har vart avstängd.

 

Jag vet inte om det har något med detta att göra men jag tror att det skedde i samband med det. Jag hade för ett tag sedan problem med en windows uppdatering. Jag hade 7st uppdateringar som krävde en omstart för att de skulle slutföras men när jag gjorde en omstart så stannade alltid installationen på 35% och när sedan datorn sattes på igen stod det att en installation inte genomförts korrekt så uppdateringarna låg kvar och ville hela tiden att jag skulle starta om datorn för att slutföras, men samma problem uppkom efter varje omstart. Valde då att installera varje uppdatering för sig och då lyckades jag att installera allt men med en omstart efter varje uppdatering. Så det blev 7 omstarter på en mycket kort tid. Kännde att detta kunde vara skadligt för datorn.

 

Skulle bli mycket tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att högerklicka på det tomma skrivbordet?

Välj sedan "ordna ikoner" sedan "visa skrivbordsikoner".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen meny dyker upp när jag högerklickar sad.gifsyns inte heller någon muspekare, och eftersom ikonerna kommer fram efter en omstart så tänker jag att det inte kan bero på att ikonerna inte visas eller ligger i oordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtgärdscenter visar inga fel, Tillförlitlighetsövervakaren visar bara annat som att datorn inte stängdes av korrekt och uppdateringar som misslyckats. Testade även Rebuild the Icon Cache guiden men utan framgång. sad.gif

 

Jag antar att detta inte har något med ikonerna i sig att göra då dem samt muspekaren kommer fram efter en resetknapp omstart. Inget syns, bara bakgrundsfärgen och när jag testade att högerklicka och sedan chans trycka på måfå lyckades jag träffa så att bakgrundsbilden ändrades. Så även om jag inte kan se nått så är windows typ igång.

 

Herre gud vad reklam det är på detta forum btw, typ mellan varje inlägg ju hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det här stämma på dig?

If you use multiple displays, like a connection to a TV, then it's possible that everything is acting on the secondary display as if its primary. This causes any loaded programs to spin the mouse icon as if they are loading, but to not show up, since they are actually loading on the second display.

...

yeah I've had this problem as well.I just ran spy bot removal programs(after I found out that I had a spyware) and when it's running i get a fully blank screen

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/blank-desktop-no-start-menu-in-windows-7-home/0f84c3b1-94bd-4fbc-aff6-977f9e7d1e6c

Efter första citatet kommer hur den personen löste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...